سرلشکر باقری: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش باعث سربلندی مردم ایران شد | برای سربلندی میهن راهی جز طی مسیر قدرت و افتخار نداریم

به گزارش شهرآرانیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ارتش با بیان اینکه این ناوگره کاری بزرگ انجام دادند، اظهار داشت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش باعث سربلندی مردم ایران شدند و ‌کار بزرگ و نشدنی را انجام داد.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و تبریک روز سوم خرداد فتح خرمشهر با بیان اینکه بندر بزرگ ساحلی ایران در بندر‌عباس شاهد این افتخار بزرگ است و به راستی می‌توان گفت بندر عباس پایتخت دومی برای کشورمان ایران است، افزود: حوادث گوناگون نشان داده است که برای سربلندی میهن راهی جر طی مسیر قدرت و افتخار نداریم و این قدرت مشروع از طرف ملت به یکایک رزمندگان داده شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مسیر اقتدار دریایی مهم‌ترین عامل قدرت کشور ماست و کشور ما برای اینکه یک قدرت دریای بزرگ باشیم چیزی کم ندارد، تصریح کرد: داشتن ساحل طولانی و مناسب، فن‌آوری‌های روز، ناوگان بومی، مردمی دارای فرهنگ دریایی و نیز داشتن رزمندگان و فرماندهان دلاور که دل به خدا می‌سپارند و بدون ترس از قدرت‌های بزرگ دل به دریا می‌سپارند.

وی با بیان اینکه حوادث گوناگون به ما نشان داده برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب و اسلام راهی جز اقتدار نداریم، افزود: اقتدار دریایی یکی از مهمترین عامل قدرت کشور ماست و برای یک قدرت دریایی بزرگ باشیم هیچ چیز کم نداریم و صنایع توانمند داخلی برای این موضوع داریم. فرماندهان و رزمندگان دلاور بدون خوف به دریانوردی می پردازند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مسیر اقتدار کشور از مسیر دریایی بیش از پیش فراهم خواهد شد، تصریح کرد: ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش اقدامی تاریخی انجام داد. این اتفاق، کار کوچکی نبود و حتی کشورهای بزرگ به چنین جرات و جسارتی را ندارند اما ارتش ایران در اوج تحریم و تهدید با ناوشکن دنا به همراه ناوبندر مکران به چنین ماموریتی رفت.

وی خاطرنشان کرد: خداوند همه ویژگی‌های تبدیل شدن به یک قدرت دریایی را به ما اعطا کرده و اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش در انجام این ماموریت تاریخی یک اقدام استثنائی و تاریخی است. ما در مذاکرات و دیدارها می‌بینیم که حتی کشورهایی که از لحاظ فنی این توانمندی را دارند، جرأت انجام چنین ماموریتی را ندارند، اما این جمهوری اسلامی است که دست به این اقدام زده و این مسیر خطرناک را طی و آماری استثنایی را رقم می‍زنند.

وی ادامه داد: بسیار افتخار آفرین است که یک نیروی دریایی تحت تحریم چنین ماموریت تاریخی را انجام می‌دهد، افتخار ما شما جوانان هستید که این کار بزرگ را انجام داده و می‍توانید ماموریت‍های بزرگتر را انجام دهید، از شما سپاسگزاریم و البته از خانواده‍های محترم شما سپاسگزاریم که 8 ماه دوری و فراق شما را تحمل کردند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: این ماموریت تاریخی نقطه تحولی در قدرت دریایی ایران اسلامی است و شما دریادلان نیروی دریایی ارتش پیام آور اقتدار و بالندگی ایران اسلامی هستید و جا دارد که از زحمات شما عزیزان حاضر در ناوگروه تقدیر و تشکر کنم.

منبع: تسنیم