تداوم وزش باد شدید و بارش‌های رگباری در برخی از مناطق خراسان رضوی (٣ خردادماه ۱۴۰۲) 
بیتا سخایی

آذر رضایی پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته خوشاب با ١١ درجه و سرخس با ٣٩ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های سبزواز، بردسکن و رشتخوار با سرعت ۶١ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین ١٩ و ٣۵ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣٣ درجه و در سردترین ساعات به ١٨ درجه خواهد رسید. همچنین بیشترین میزان بارش از شهرستان گلمکان با ١٧.۵ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل هواشناسی امروز بعدازظهر و اوایل شب برای مناطقی از استان از جمله دامنه‌های بینالود رگبار پراکنده باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد. مجددا از روز‌های ابتدایی هفته آینده نیز شرایط برای رگبار‌هایی پراکنده باران و رعد و برق مهیا است. طی این مدت در مناطق بادخیز وزش باد شدید به نسبت شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

گفتنی است؛ تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای نداریم و هوای گرم ماندگار است.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ٧۵ بوده و امروز مشهد با شاخص ٨١ در شرایط قابل قبول قرار دارد. ایستگاه ماشین ابزار در شرایط پاک قرار دارد.