حضور ۳ شطرنج‌باز خراسانی در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا
هیوا سمیعی

گروه ورزش | شهرآرانیوز، رضا پاشانجاتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر عنوان کرد: ۳ نفر از شطرنج‌بازان خراسان رضوی در مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا، انتخابی جام جهانی شطرنج شرکت می‌کنند.

وی افزود: این مسابقات به میزبانی تهران و در محل فدراسیون شطرنج ایران در ۲ بخش آقایان و بانوان از امروز آغاز شد. این مسابقات از ۳ الی ۱۰ خرداد برگزار می‌شود و نفرات اول در هر بخش به جام جهانی شطرنج صعود خواهند کرد.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: در این دوره از مسابقات سیده هستی سیدی قهرمان، پرافتخار شطرنج خراسان رضوی در بخش بانوان و سبحان زحمتی و کوروش بلندنظر در بخش آقایان شرکت می‌کنند.

پاشانجاتی در خصوص شانس کسب سهمیه جام جهانی توسط شطرنج‌بازان خراسان رضوی تصریح کرد: هر ۳ شطرنج‌باز خراسان رضوی شانس ضعیفی برای کسب سهمیه مسابقات جام جهانی دارند. مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا یا انتخابی جام جهانی هر ۲ سال یک بار در رده سنی آزاد برگزار می‌شود.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی بیان کرد: سیده هستی سیدی، سبحان زحمتی و کوروش بلندنظر در رده سنی خود جزو قهرمانان ایران هستند، از همین رو مجوز حضور در این مسابقات را دریافت کردند، اما بعید است که این شطرنج‌بازان بتوانند جزو ۶ شطرنج‌باز نخست تورنمت قرار بگیرند.