اردوغان: عملیات بازگرداندن ۵۰۰ هزار پناهجوی سوری آغاز شد

به گزارش شهرآرانیوز، اردوغان امروز چهارشنبه طی یک سخنرانی انتخاباتی در جمع مردم شهر آنکارا گفت: این ۵۰۰ هزار پناهجوی سوری که در حال استرداد به کشور خود هستند، در خانه‌های ساخته شده توسط ترکیه در شمال سوریه مستقر و ساکن می‌شوند.

وی خطاب به کمال قلیچداراوغلو رقیب انتخاباتی خود گفت: او وعده داده که پناهجویان را به کشور خود مسترد می‌کند در حالی که ما این کار را آغاز کرده ایم و در حال برداشتن گام دیگری هستیم که با ساخت خانه‎هایی با مشارکت کشور قطر، بتوانیم یک میلیون پناهجو را در کشور سوریه اسکان دهیم.

رییس جمهور ترکیه در واکنش به وعده قلیچداراغلو مبنی بر بازگرداندن همه پناهجویان سوری و مهاجران ساکن در ترکیه به کشور خود در مدت یک سال در صورت پیروزی در انتخابات بیان کرد: نیازی به این وعده‌ها نیست، اقدام دولت ترکیه در این زمینه آغاز شده و پروژه‌هایی در حال آماده سازی است.

وی در ادامه با بیان «یک ملت، یک پرچم، یک میهن، یک دولت» به عنوان چهار شعار پایه جمهوری ترکیه گفت: ما در این انتخابات در برابر جاه طلبی خائنانه همه سازمان‌های تروریستی، از جمله پ. ک. ک و گولن ایستادیم و اجازه عرض اندام به هواداران این گونه گروه‌ها را نخواهیم داد.

نامزد ائتلاف جمهور، انتخابات روز یکشنبه را یک انتخابات جدید و در فضای آزاد رقابتی خواند و خطاب به قلیچداراوغلو رقیب انتخاباتی خود گفت: اعتباری که به او داده شده بود، با گام گذاشتن در ائتلاف‌های نادرست، راه‌های اشتباه و رویا‌های غل هدر داد.

وی شب پس از رای گیری در روز انتخابات را شروعی تازه برای ترکیه دانست و گفت: ما با کار و تلاش، توان خود را برای خدمت نشان دادیم، ولی رقیب حتی وعده درستی هم نداده و تنها به وام گرفتن از غربی‌ها بسنده کرده است.

اردوغان وعده داد که در همان ساعات پس از رای گیری و شمارش آرا در عصر یکشنبه، به همراه ملت ترکیه جشن پیروزی ملی خواهد گرفت.

منبع: ایرنا