افزایش ۲ هزار نفری ورزشکاران سازمان یافته هیات کونگ‌فوی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱
هیوا سمیعی

گروه ورزش | شهرآرانیوز، قربان اعظمی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات هیات کونگ‌فوی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: قرار است ۲ دوره از مسابقات کشوری فدراسیون به میزبانی شهرستان‌های سبزوار و مشهد در بخش آقایان و بانوان را میزبانی کنیم.

وی افزود: مطابق سنوات گذشته برنامه‌ریزی کرده‌ایم کلاس‌های تئوری مربیگری درجه یک و دو و حتی بین‌المللی را نیز برگزار کنیم. در حال حاضر یک سیستم الکترونیکی داوری را از فدراسیون به مشهد منتقل کرده‌ایم و پیرو آن کارگاه‌های داوری خود را می‌گذارنیم.

رییس هیات کونگ‌فوی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در حال آماده‌سازی تیم‌های خود برای مسابقات لیگ برتر هستیم تا در صورت اعلام فدراسیون تیم‌های خود را به مسابقات اعزام کنیم.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۰ جمعیت ورزشکاران استان ۲۰۰۰ نفر بیشتر شده است.

اعظمی بیان کرد: در حال حاضر به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت از طرف اداره ورزش و جوانان مشهد در پارک ملت مشهد به مدت ۱۰ روز همایشی گذاشته‌اند و ورزشکاران هیات کونگ‌فو و سایر هیات‌های ورزشی در این همایش حضور دارند. در حاشیه این همایش نیز هیات استان نسبت به جذب و ثبت‌نام ورزشکاران برای حضور در دوره‌های اوقات فراغت و استعدادیابی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: کلاس‌های اوقات فراغت کونگ‌فو زیر نظر هیات استان، هلال احمر، آستان قدس و شهرداری مشهد برگزار می‌شود و ورزشکاران می‌توانند از طرق مختلف در دوره‌های اوقات فراعت شرکت کنند، اما تمامی کلاس‌ها تحت نظارت هیات کونگ‌فوی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رییس هیات کونگ‌فوی خراسان رضوی تصریح کرد: شهریه تمامی کلاس‌ها طبق نرخ‌های مصوب از سوی اداره‎کل ورزش و جوانان استان تعیین می‌شود. درجه و گنجایش و سایر امکانات باشگاه بر اساس استاندار‌های اعلامی نیز در هزینه کلاس‎‌های اوقات فراغات تاثیرگذار است. به عنوان مثال کلاس‌های آموزشی تحت نظر آستان قدس در محدوده خیام حدود ۱۵۰ هزار تومان و برخی کلاس‌ها در محدوده حاشیه شهر نیز ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان شهریه دارند.