سفر ۲ فرمانده ارشد نظامی ایران به سیستان| جانشین فرمانده انتظامی: وضعیت مرز سیستان آرام است+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد منطقه سیستان شدند.

{$sepehr_media_755926_400_300}

تشریح آخرین وضعیت مرز سیستان

سردار رضایی صبح امروز در جریان سفر به منطقه سیستان و بازدید از شرایط مرز‌های مشترک با کشور افغانستان اظهار داشت: در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباهی رخ می‌دهد، طوری‌که روز گذشته تیراندازی بی‌جایی از سوی کشور همسایه اتفاق افتاد و اقدام متقابل انجام شد.

سفر ۲ فرمانده ارشد نظامی ایران به سیستان| جانشین فرمانده انتظامی: وضعیت مرز سیستان آرام است+ فیلم

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: نیرو‌های مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متاسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند. به کشور‌های همسایه می‌گوییم مرز‌های ما مرز‌های دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش آید. در حال حاضر وضعیت مرز بسیار آرام است؛ شب گذشته هیچگونه تهاجمی اتفاق نیفتاده و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرد.

امیر حیدری: مرزهای مشترک با افغانستان در کنترل ارتش است

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در جریان سفر به منطقه سیستان و بازدید از شرایط مرز مشترک با کشور افغانستان اظهار داشت: مرز‌های مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت به طور کامل برقرار است.

سفر ۲ فرمانده ارشد نظامی ایران به سیستان| جانشین فرمانده انتظامی: وضعیت مرز سیستان آرام است+ فیلم

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه بار‌ها اشاره شد حضور ما در مرز به معنای اینکه خطری ما را تهدید می‌کند نیست بلکه به جهت اشراف اطلاعاتی و امنیت است که در مرزها برقرار است، خاطرنشان کرد: در بحث برخورد با نوع تردد ممکن است گاهی اختلافی بین دو مرزبان پیش بیافتد که موضوع مهمی نیست و کاملاً در کنترل است. همرزمان ما در مرزبانی و نیروی زمینی کاملا در منطقه مسلطند، تا هر جا که کشور مقابل مرز مشترک با ما دارد مقررات بین‌المللی را احترام بگذارد احترام متقابل می‌بیند و حسن همجواری به جا می‌آوریم، ولی اگر جایی احساس شود طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می‌شود.