به خاطر ۱۸۰  گرم ماهی
مهدی محمدی

در خبر‌ها خواندیم که اخیرا بیشتر برند‌های معتبر تولید کنسرو ماهی، قیمت‌هایی بالاتر از ۶۰ هزار تومان تعیین کرده اند.

نظرات برخی مردم را با هم بخوانیم:

یک شهروند به نسبت منطقی: به نظر من که گرانی تن ماهی کاملا موجه است. شما چند ساعت وقت می‌گذارید، خورشت کرفس درست می‌کنید، ولی بعدش تن ماهی که نهایتا فقط توی آب انداخته اید بیست دقیقه بجوشد خوشمزه‌تر است.

یک اینفلوئنسر: مشکل مردم این است که فکر می‌کنند این تن ماهی گران را باید خورد، در صورتی که می‌شود آن را دستتان بگیرید و عکس بگیرید و در فضای مجازی بگذارید و به کسانی که نمی‌توانند تن ماهی بخرند، فخر بفروشید.

یک آدم به شدت حسابگر: اگر بخواهیم با معادلات ریاضی حساب کنیم، می‌بینیم قیمت تن ماهی خیلی بیشتر است، چون تن ماهی ۱۸۰ گرم وزن دارد و بیست دقیقه جوشانده می‌شود و جمع این دوعدد معادل دویست است، هر تن ماهی باید دویست هزار تومان به فروش برسد.

یک شهروند پر توقع: یک مدل تن ماهی خریدم ۶۴ هزار تومان. نگاه کردم دیدم هنوز هم رویش می‌نویسند: بیست دقیقه بجوشانید. حداقل الان که گران کرده اید زحمت بکشید، قبلش خودتان آن بیست دقیقه را بجوشانید.

یک آدم به شدت حساس:من چند روز است که یک تن ماهی خریده ام و تا امروز به خاطر گران بودنش دلم نیامده است آن را بخورم. بالاخره وقتی امروز توی آب جوش انداختم، خودم از آن بیشتر داغ شدم و سوختم.

یک فروشنده سایت‌های واسطه گر: یک تن ماهی دارم. نصفش را خوردم سیر شدم. فروشی. قوطی اش هنوز سالم است و خط و خش رویش ندارد. از روغنش می‌شود برای روی غذا استفاده کرد. کسی خواست با یک قوطی رب معاوضه دارم.

یک دلال به شدت آینده نگر: محاسبات ریاضی من نشان می‌دهد از آنجایی که هر هزار کیلو، معادل یک تن است، بااین حساب می‌توان قیمت هر یک تن ماهی را اندازه هزار کیلو ماهی حساب کرد.

یک آدم دست و دلباز: من خودم پوست کیک یزدی را هم می‌خورم، چون بابتش پول داده ام. ولی نمی‌دانم، بعضی‌ها چطور دلشان می‌آید روغن تن ماهی به این گرانی را دور بریزند.

یک نفر که حرف حساب می‌زند: گفته اند یکی از علت‌های گران شدن تن ماهی،  گران شدن هزینه تولید قوطی آن است. خواستم از همین تریبون بگویم، نمی‌شود با خودمان قابلمه بیاوریم ارزان‌تر حساب کنید؟!