رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی: باید مباحث فرهنگی را به اقتصاد گره بزنیم 
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با مدیران پارک علم و فناوری خراسان رضوی که امروز ۱۰ خرداد برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم در حوزه ثروت‌آوری مادی و معنوی موفق باشیم، باید به مزیت‌های استانی نگاه داشته باشیم. در خراسان رضوی ۳ مزیت استانی داریم که مهم‌ترین آن صنایع خلاق و فرهنگی است و اگر بخواهیم در حوزه معنوی و ارزش‌های دینی موفق باشیم، باید بحث فرهنگ را به اقتصاد گره بزنیم. مسلما اگر پیوست فرهنگی در کنار اقدامات و اجزای فناورانه ما نباشد، کار بی‌نتیجه است.

به گفته میرزایی، در دوره جدید پارک علم و فناوری خراسان با توجه به اقتضای کشور و استان باید بستر برای مانع‌زدایی‌ها و تسهیلگری‌ها ارا فراهم کنیم. در بحث فرهنگی در سال‌های گذشته بد‌سلیقگی‌هایی صورت گرفت و به این مقوله پرداخته نشد. ما می‌خواهیم از فرصت کنونی برای جبران نواقص استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی یادآور شد: نخبگان فرهنگی و حضور ملجأ پر‌برکت امام رضا‌(ع) به ما‌ کمک‌ می‌کند که پر‌قدرت فعالیت کنیم و گام برداریم. از مسئولان که تصمیم‌ساز هستند، در عرصه فرهنگی در ۱۸ ماه گذشته دعوت شده است تا قابلیت‌های فعال فرهنگی پارک را ببینند و حمایت‌های لازم را در این راستا انجام دهند.

وی تأکید کرد: از لحاظ کمی و کیفی شرکت‌های فعال در عرضه فرهنگی را ارتقا می‌دهیم که در گذشته به آن پرداخت نشده بود. گفتمان‌سازی باید در این رابطه صورت بگیرد و این پتانسیل‌های بالقوه فرهنگی‌ در جای‌جای استان به کمک فعالان رسانه‌ای باید معرفی شود.