تشرف بیش از ۱۳ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت
هیوا سمیعی

گروه مشهد | شهرآرانیوز، حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص میزان ورود زائران پیاده به مشهد در دهه کرامت عنوان کرد: بیش از ۱۳ هزار زائر از استان‌های قم، تهران، مرکزی، همدان، یزد، قزوین، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان مازندران، خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی در دهه کرامت به صورت پیاده به مشهدالرضا مشرف شدند.

وی گفت: تا ظهر روز سه شنبه، ۹ خرداد ماه، ۹۳۰۰ نفر از ۴ مسیر وارد مشهد شده‌اند و مابقی زائران تا ظهر ولادت حضرت ثامن‌الحج (ع) وارد مشهد خواهند بود. بیشترین تردد زائران مربوط به جاده نیشابور و سبزوار بوده است.

رضایی افزود: امسال کاروان‌های بزرگ ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ نفری از شهر‌های تهران، قم، کرج، ورامین، همدان، شهریار و قزوین به مشهد مشرف شدند. ۸ کاروان عراقی به تعداد ۶۰۰ نفر تا کنون به مشهد رسیده‌اند و یک کاروان ۶۵ نفره عراقی به همراه ۱۵۰۰ زائر نیشابوری و فریمانی روز ولادت امام رضا (ع) به مشهد رسیدند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا (ع) در خصوص تعداد ایستگاه‌های صلواتی خدمت‌رسان به زائران در طول مسیر خاطرنشان کرد: در طول مسیر حرکت این زائران ۱۷ ایستگاه در مسیر نیشابور سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان و فردوسی فعال بوده و در ورودی‌های مشهد نیز ایستگاه‌های پذیرایی توسط مردم، هیات‌های مذهبی و با همکاری شهرداری مشهد خدمات رفاهی به زایران ارائه می‌شود.