رأی گزینش تبدیل وضعیت ۲۶۸ نفر ایثارگر دیگر شهرداری مشهد صادر شد
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، سید روح‌اله پیشنماز در نشست خبری با نمایندگان ایثارگران شهرداری در تشریح اقدام‌های انجام شده در مسیر روند گزینش تغییر وضعیت ایثارگران، افزود: در سال ۱۴۰۱ تا اردیبهشت۱۴۰۲، ۵۸۰۰ پرونده از سوی منابع انسانی برای رسیدگی به هسته گزینش ارسال شد.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۴۳۰۰ پرونده مربوط به تغییر وضعیت ایثارگران بود، اظهار کرد: در حال حاضر از ۴۳۰۰ پرونده ایثارگری به ۳۶۰۰ پرونده پاسخگویی و برای آن از سوی هسته گزینش رأی صادر شده است.

مدیر هسته گزینش شهرداری اضافه کرد: خوشبختانه اکنون می‌توانیم همزمان با دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا (ع) این خبر خوش و عیدی را به همکاران ایثارگر و خانواده‌های معززشان اعلام کنیم که با پیگیری و تلاش جهادی همکارانم در مدیریت هسته گزینش، رأی تغییر وضعیت ۲۶۸ همکار عزیز ایثارگر از سوی این هسته صادر شده است.

پیشنماز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ پرونده باقی‌مانده که به سرعت در حال رسیدگی است، تصریح کرد: به همکاران ایثارگر عزیزم در شهرداری اعلام می‌کنم؛ جای هیچ گونه نگرانی در خصوص انجام فرایند گزینش وجود ندارد؛ زیرا به همه پرونده‌ها که از سوی منابع انسانی به گزینش معرفی‌شده‌اند رسیدگی و برای آنان رأی صادر خواهد شد.

وی در خصوص روند رسیدگی به پرونده‌ها در هسته گزینش و صدور رأی، گفت: با دریافت معرفی نامه از منابع انسانی، روند گزینش افراد آغاز و همزمان اقدام‌های لازم برای دریافت استعلام از مراجع ذی‌صلاح آغاز می‌شود.

مدیر هسته گزینش شهرداری مشهد در ارتباط با نگرانی ایثارگران از طولانی شدن صدور رأی در برخی از پرونده‌ها نیز تصریح کرد: در روند گزینش نیاز به دریافت استعلام از مراجع ذی‌صلاح خارج از مجموعه شهرداری است که بنا به دلایلی برای برخی از افراد پاسخ استعلام زمان‌بر می‌شود.

پیشنماز ادامه داد: همکاران ایثارگر برای آگاهی از روند گزینش نیاز به پیگیری حضوری ندارند، زیرا از طریق نمایندگان آنان، کانال رسمی ایثارگران شهرداری و منابع انسانی موضوع‌های مرتبط اطلاع‌رسانی می‌گردد.

وی اضافه کرد: ایثارگران عزیز نباید به شایعه‌ها توجه کنند و مسائل مربوط به تغییر وضعیت ایثارگری را تنها از منابع رسمی و اداری ذکر شده پیگیری کنند.

مدیر هسته گزینش شهرداری مشهد با بیان اینکه طبق قانون برای انجام روند گزینش به‌طور میانگین ۴تا۶ ماه زمان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: افرادی که رأی منفی داشته اند، می‌توانند در دو مرحله درخواست تجدید نظر کنند: که مرحله اول در هسته گزینش و مرحله دوم در وزارت کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیشنماز در خصوص احتمال اعمال نظر شخصی در روند گزینش نیز گفت: درمجموع۳۷ نفر در روند صدور رأی گزینش قرار دارند که این موضوع، هر گونه شائبه اعمال نظر شخصی در پرونده‌ها را برطرف می‌کند.

وی در پایان از همکاران درخواست کرد به دلیل کند نشدن رسیدگی و انجام کار پرونده‌ها از مراجعه حضوری به گزینش خودداری کرده و موارد خود را از طریق نمایندگان ایثارگران، مسوول امور اداری معاونت، منطقه یا سازمان خود پیگیری نمایند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نشست نمایندگان ایثارگران شهرداری به نمایندگی از سایر ایثارگران از تلاش‌های بی وقفه و جهادی مدیر، کارکنان و نیرو‌های هسته گزینش در رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در روند آنان تقدیر نمودند.