‌میرسلیم‌: مردم از گرانی‌های موجود ناراضی هستند| «نقدینگی و تورم»؛ عوامل اصلی گرانی در بازار مسکن

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمصطفی آقامیرسلیم با اشاره به وضعیت نامناسب بازار مسکن و افزایش اجاره بها، گفت: برای حل معضلات بازار مسکن و باز کردن گره کور اجاره بها ابتدا باید مشکلات  اصلی اقتصاد کلان کشور را حل کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسکن به محلی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است؛ افزود: بسیاری از مردم به منظور حفظ ارزش پول خود، اقدام به سرمایه گذاری در ملک و زمین می‌کنند و همین امر موجب افزایش قیمت مسکن و اجاره می‌شود.

آقامیرسلیم خاطرنشان کرد: بنابر‌این راه اصلی کنترل بازار مسکن، حل مشکلات مربوط به اقتصاد کلان بوده و سایر طرح‌های مرتبط اثر بخشی زیادی نخواهد داشت. البته اقداماتی نظیر اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و اراضی بایر و ... موثر و مفید است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حل مشکلات حوزه مسکن باید مسائل مربوط به نقدینگی و تورم را که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته‌اند، مورد توجه قرار داده و حل کنیم، گفت: اگر به مشکلات اصلی و کلان اقتصادی توجه نکنیم حاشیه‌های زیادی خواهیم داشت، مردم از گرانی‌های موجود ناراضی هستند.