علت سقوط تابلو‌های تبلیغاتی میدان قائم مشهد چه بود؟ (۱۴ خرداد ۱۴۰۲)
هیوا سمیعی

گروه مشهد | شهرآرانیوز، سرهنگ عباس عابدینی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص سقوط علائم راهنمایی رانندگی در صبح امروز واقع در میدان قائم مشهد عنوان کرد: علائمی که سقوط کرده تابلو‌های راهنمایی و رانندگی نبوده، بلکه تابلو‌های تبلیغاتی بوده است.

وی افزود: شرکت مجری پروژه قطار شهری در حال بازگشایی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و تابلو‌های تبلیغاتی واقع در میدان قائم، به منظور جابجایی دستگاه TBM یا حفار بوده که به علت وزش شدید باد و عدم رعایت اصول ایمنی، تابلو‌های تبلیغاتی سقوط کرده و منجر به ترافیک شده است. این شرکت می‌توانست این تابلو‌ها را با جرثقیل محکم‌تری مهار کند که منجر به سقوط این تابلو‌ها نشود.

عابدینی یادآور شد: این حادثه در صبح امروز حوالی ساعت ۹ در میدان قائم مشهد رقم خورد و خوشبختانه هیچ خسارت جانی و مالی در پی سقوط این تابلو‌های تبلیغاتی به وجود نیامد.

رییس پلیس راهور مشهد گفت: متاسفانه اینگونه عملیات‌ها برای شهروندان و شهر نیز هزینه‌هایی در پی دارد. جابجایی دستگاه TBM برای حفاری تونل قطارشهری، ترافیکی به شهر تحمیل می‌کند که آزار و اذیت شهروندان را نیز در پی دارد. پلیس نیز باید تمهیداتی را برای انسداد برخی از معابر در نظر بگیرد.

عابدینی خاطرنشان کرد: جابجایی دستگاه TBM شاید چند هفته زمان ببرد. برای جابجایی آن باید مسیر آماده سازی شود و تابلو‌های هوایی و پل‌های هوایی نیز باز شود و پس از جابجا کردن دستگاه، مجددا همه تابلو و پل‌ها بسته شوند. این‌ها هزینه‌هایی است که به شهر تحمیل می‌شود، البته باید این هزینه‌ها را بپذیریم، چرا که می‌خواهیم عواید آن را کسب کنیم.