رشد تولید تجهیزات پزشکی در استان خراسان رضوی
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان در بازدید از واحدهای صنعتی پزشکی ورید و احیاء درمان پیشرفته و  مایشگاه دائمی خدمات و تجهیزات پزشکی دانش بنیان درپارک علم و فناوری خراسان، خواستار حمایت از دستاوردهای این صنایع شد. 

وی تاکید کرد: محصولات معرفی شده و خدماتی که نشان داده شدند هرکدام یکی از نیازهای مهم کشور را احصاء کرده‌اند و باید با تمام توان از آن‌ها حمایت کنیم. 

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، اظهار کرد: با برگزاری نشست های مشترک با صادر کنندگان و شرکت های بین المللی در بخش دارو های نوین، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی دانش‌بنیان با ایجاد واحدهای صنعتی مدرن استان باید فرصت‌ها و راهکارهای ویژه‌ای برای تعامل واحدهای تولیدی با تجار خارجی میبایست در برنامه‌های اصلی صنایع خراسان رضوی لحاظ شود و حمایتهای لازم از این مجموعه ها جهت صادرات بی دغدغه صورت پذیرد. 

وی ادامه داد : سازمان صنایع کوچک نگاه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پزشکی داشته و برنامه‌ریزی برای استقرار آن‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یکی از اولویت‌های این مجموعه دانست. 

رسولیان در پایان بیان نمود : سال گذشته بیش از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شدند و به بیش از ۳۰۰ شرکت توانمند مستقر در این نواحی در راستای دانش‌‍ بنیان شدن مشاوره داده‌ایم که با ارتقای فناوری، توانستند دانش‌بنیان شوند.