«طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت» فقط با مشارکت مردم امکان‌پذیر است
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور صبح امروز در گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه یک کشور  با بیان اینکه منابع طبیعی را بدون حضور مردم نمی‌توان حفظ کرد اظهار کرد:تمام کشور‌ها مسیر‌های حفظ منابع طبیعی را طی کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور مردم نمی‌شود این امانت الهی را حفظ کرد.

شعبانیان گفت: ما ناگزیریم برای حفظ، توسعه و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی هرفعالیتی را دراین عرصه مرتبط با مردم بدانیم  و در اینصورت می‌توان ادعا کرد که طرح‌های منابع طبیعی مانند طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال در کشور  و مشارکت مردم با موفقیت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اکوسیستم حساس و شکننده اقلیم منطقه یک کشور افزود: این منطقه به دلیل شرایط خشک و نیمه‌خشک و کم بارش، نیازمند بهره‌گیری از استعداد و توان بالقوه و بالفعل استان‌ها با همکاری مردم می‌باشد.

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اهمیت طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: باید استان‌ها با حوصله و مطالعه و بهره گیری از کمیته علمی نسبت به بازبینی نقشه‌ها، برنامه ریزی  کرده و با تعیین نقاط مستعد توسعه با تکیه بر نیاز سنجی که چه گیاهی و در چه مکانی مورد نیاز می‌باشد، اقدام نمایند و از فرصت‌های حمایتگرانه استان‌ها نیز استفاده کنند.

وی گفت: ساخت وجود پارک‌ها، خیابان‌ها، کنار جاده فرصت مناسبی برای کاشت نهال بوده لیکن باید محدودیت‌هایی همچون تامین آب، آاتش سوزی و... را نیز مد نظر قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: