آغاز عملیات عمرانی احداث ۴۶۴ کلاس درس جدید در حاشیه‌شهر و بخش مرکزی مشهد + فیلم
مرتضی محمدپور

به گزارش شهرآرانیوز، آیین بازدید از پروژه‌های مهم حاشیه شهر مشهد و کلنگ‌زنی طرح ساخت ۴۶۴ کلاس درس در قالب پروژه‌های پراکنده و تفکیکی، صبح امروز با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

{$sepehr_media_764621_400_300}

پیگیری روند پیشرفت پروژه احداث دیوار ساحلی کال زرکش، راهسازی چند مسیر روستایی، بازدید از مدرسه خیرساز صیدآباد، کلنگ‌زنی زمین ورزشی باغون‌آباد و دبیرستان‌های ۶،۹ و ۱۲کلاسه سلطان‌آباد ساغروان از جمله محور‌های این بازدید بود.

در تلاشیم مسئله تراکم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس برطرف شود

در حاشیه این مراسم، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز از برنامه‌ریزی اجرایی برای تحقق چشم‌انداز ایجاد دوهزار کلاس درس در بخش‌های مختلف شهرستان و جبران کسری موجود در این حوزه خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تلاش ما این است که مسئله تراکم حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس با کمک خیران برطرف شود. اخیراً همایشی با همین هدف برگزار شد که همگرایی مناسبی میان دستگاه‌ها و خیران نیک‌اندیش ایجاد کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری، بخش قابل‌توجهی از این کسری دوهزار کلاسه جبران شود.

در جریان این برنامه که بیش‌از شش ساعت به طول انجامید، کلنگ ۴۶۴ کلاس درس در قالب پروژه‌های پراکنده روستایی بر زمین زده شد. ۱۵ خیر در قالب بانیان حقیقی و ۶ نهاد دولتی و شرکت خصوصی در قالب بانیان حقوقی، مجری این طرح‌های آموزشی هستند. سرجمع آورده خیران در این پروژه‌ها ۲۲۲۵ میلیارد ریال بوده و دستگاه‌های دولتی هم ۱۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص داده‌اند.