عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: جمهوری آذربایجان درصدد تنش‌آفرینی سیاسی است

به گزارش شهرآرانیوز، شهریار حیدری در واکنش به هشدار جمهوری آذربایجان به اتباع این کشور برای سفر به ایران، گفت: سیاست‌های باکو در مقابل جمهوری اسلامی متاثر از رویکرد قدرت‌های فرامنطقه‌ای و همچنین رژیم جعلی اسرائیل است که جای تاسف دارد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس اظهار داشت: به عبارتی این کشور هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده لذا تحت تاثیر جدی کشور‌های فرامنطقه‌ای خصوصا ایالات متحده بوده و در ارکان حکومتی جمهوری آذربایجان نیز شاهد نفوذ رژیم صهیونیستی هستیم. به عبارتی اسرائیلی‌ها علاقه‌مند برقراری روابط حسنه میان تهران و باکو نیستند از این رو اقدامات ضدایرانی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره رویکرد همسایه محوری داشته و در این میان باکو جایگاه ویژه‌ای برای تهران دارد، ادامه داد: از زمانی که جمهوری آذربایجان به استقلال رسیده، شاهد تعریف مرز سفید میان دو کشور هستیم که بیانگر عدم وجود حاشیه است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: این مهم در حالی است که متاسفانه طی ماه‌های اخیر جمهوری آذربایجان با بستن سفارتخانه و اکنون نیز با بهانه تراشی و بدون منطق و صدور هشدار برای عدم سفر شهروندانشان به ایران، درصدد تنش آفرینی سیاسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک گفتگو و مذاکره تنها راه حل و فصل سوءتفاهم‌ها محسوب می‌شود، اما صهیونیست‌ها نمی‌گذارند رویکرد مقامات آذربایجان منطقی و همسایه محور باشد.