خون مردم خراسان رضوی در مسیر تولید دارو
ملیحه فلاح- پیمان عشقی مدیر عامل جدید سازمان انتقال خون ایران در اولین سفر استانی خود برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت:
وی با اشاره به کیفیت بالای پلاسمای تهیه شده در ایران و ارسال آن به کشور‌های خارجی برای تولید دارو و بازگشت به کشور، بر لزوم ساخت پالایشگاه پلاسما در ایران تاکید کرد.
وی افزود: وجود آستان قدس و مجموعه توانمندی‌های موجود در خراسان رضوی برای ساخت پالایشگاه پلاسما در این استان قابل توجه است.

کاهش رتبه شاخص اهدای خون خراسان رضوی از ۵ به ۲۵
وی اضافه کرد: شاخص رشد اهدای خون در کشور از سال ۹۵ کاهش یافته و در خراسان رضوی از سال ۹۶ کاهش یافته که از ۵ به ۲۵ رسیده است.
وی یاد آور شد: آرزو می‌کنم اولین پالایشگاه پلاسمای منطقه در استان خراسان رضوی با حمایت آستان قدس و به نام امام رضا ایجاد شود و خون پاک ایرانیان تبدیل به دارو و نجات بخش جان انسان‌ها در منطقه شود.
وی به تغییر سیاست سازمان در دریافت پلاسما به صورت مستقیم از اهدا کنندگان اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود منابع انسانی، منابع مالی و فضا تصمیم گرفتیم فعلا بر فعالیت همیشگی خود یعنی دریافت خون کامل و پلاکت از اهدا کنندگان تمرکز کنیم.
مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی این سازمان خبر داد و اظهار کرد: اختصاصی شدن درآمد‌های انتقال خون درخواست اصلی ما از نهاد‌های قانون‌گذار است، زیرا این درآمد‌ها وارد خزانه شده و کمتر از نصف آن به ما داده می‌شود که این موضوع باعث کسری بودجه در پایان سال است.