اولویت اول، راه اندازی فاز یک خط سه قطار شهری مشهد است
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در گفتگو با شهرآرانیوز  اظهار کرد: عملیات حفاری جبهه شرقی خط سه قطار شهری مشهد در اسفند ماه سال گذشته به اتمام رسید و امشب عملیات انتقال دستگاه حفاری تی بی ام به جبهه غربی آغاز شده است.

وی افزود: قطعات مختلف دستگاه در بازده‌های زمانی مختلف منتقل شده است و امشب شاهد انتقال  بزرگترین و سنگین ترین قطعه این دستگاه هستیم. عملیات انتقال این دستگاه حساس و پرخطراست، لذا  تمهیدات ویژه‌ای برای این مقاله جا اندیشیده‌ایم و معابر مختلفی آماده سازی کرده‌ایم.

رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همکاران ما در شرکت قطار شهری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مشغول جابه جایی قطعات هستند. 

فرهمندی تاکید کرد: از شهروندان خواهشمندیم در این ایام و با توجه به مسیرهای اعلام شده همکاری لازم را داشته باشند و  از پارک خودروها در مسیرهای اعلام شده خودداری کنند تا عملیات جابه جایی با کمترین آسیب و بیشترین سرعت انجام شود. 

وی ادامه داد: اولویت اول ما در حوزه قطار شهری انجام فاز یک خط سه قطار شهری (محدوده میدان شهدا تا پایانه امام رضا (ع) ) است که به جد عملیات پیگیری می‌شود و امیدواریم تا انتهای سال جاری امکان تردد ناوگان روی ریل این قطعه فراهم شود. 

فرهمندی گفت: همزمان با حفاری خط سه و حفاری خط چهار قطار شهری و ایستگاههای باقی مانده و تکمیل خط دو قطار شهری را در دست اقدام داریم و در حال تدوین پیش نویس قرارداد خرید ناوگان مورد نیاز خط یک هستیم که انشالله بتوانیم ناوگان این خط را تکمیل کنیم و خدمات بهتری ارائه دهیم.