۵۰ درصد کشتار روز مرغ خراسان رضوی در بازار مشهد توزیع می‌شود
طنین همتی

محمد میری دیسفانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت بازار مرغ گفت: بر اساس تصمیماتی که در کارگروه تنظیم بازار مشهد صورت گرفت و با توجه به اینکه شهر مشهد شهر زائر پذیر است و بیش از پنجاد درصد جمعیت استان در مشهد متمرکز شده است، مقرر شد ۵۰ درصد کشتار روز به شهرستان مشهد اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد یادآورشد: همچنین بر اساس ساماندهی که درعرضه مرغ صورت گرفت، مجموع کشتار‌هایی که در کشتارگاه‌های مشهد انجام می‌شود در میدان بار سپاد تخلیه  و از میدان بار سپاد بارنامه صادر شود و به واحد‌های صنفی سطح شهر که مشخص شده است توزیع صورت می گیرد. گشت‌های بازرسی ما هم روزانه در سطح شهر ، رصد نرخ مرغ را دارند. در حال حاضر مرغ با گرید B با نرخ ۷۳ هزار تومان و مرغ با گرید A با نرخ ۷۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای امسال تا کنون پنج هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ(سفید) و گوشت گوساله (قرمز) منجمد تنظیم بازار در استان توزیع شده است. پنج هزار تن از این میزان مرغ منجمد و ۲۰۰ تن گوشت گوساله منجمد است که به قیمت مصوب و براساس سهمیه تعریف شده بین متقاضیان در شهرستانهای استان، توزیع شد.