اختصاص یک هکتار از بوستان کوهسنگی برای استفاده بانوان
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، احسان شریعتی‌ در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد از بوستان بانوان کوهسنگی، اظهار کرد: یک هکتار از بوستان کوهسنگی برای استفاده اختصاصی بانوان در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن از مهر‌ ۱۴۰۱ با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان آغاز شده است و براساس برنامه زمان‌بندی باید تا پایان شهریور‌۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری همکاران در حوزه معاونت فنی و اجرایی ۹۲‌درصد عملیات عمرانی به اتمام رسیده و برای استفاده بانوان از این فضا در ایام تابستان، براساس یک برنامه زمانی فشرده، پروژه یک ماه زود‌تر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار منطقه هشت گفت: امروز از کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد درخواست کردیم ‌نظرها و پیشنهادهای تخصصی خود را ارائه کنند تا فضایی جذاب و بهینه در اختیار بانوان قرار بگیرد.

ضرورت توسعه تولید وسایل بازی نوجوانان برای جانمایی در بوستان‌های مشهد

همچنین در حاشیه این بازدید رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اکنون وسایل بازی برای نوجوانان در بوستان‌ها محدود است که باید توسعه پیدا کند و امروز گفت‌وگو‌هایی مبنی بر ایجاد تاب و سرسره متناسب برای نوجوانان انجام شد و باید به‌سمت تولید وسایل بازی و زمین بازی نوجوانان حرکت کنیم تا شاهد اتفاقات خوبی برای زنان ایران‌زمین باشیم.

فاطمه سلیمی اظهار کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، توجه ویژه به حوزه بانوان و خانواده با ایجاد کمیسیونی با این عنوان انجام شده است.

وی افزود: رویکرد ما در این کمیسیون حوزه سخت‌افزار و توسعه زیرساخت‌های بانوان و حوزه نرم‌افزار و توسعه کار‌های فرهنگی است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: اکنون سایت‌ها و بوستان‌های بانوان در‌ شهر ایجاد شده است که بوستان بانوان کوهسنگی نمونه‌ای از آن است که دارای فضای یک هکتاری، ۴۰۰ متر فضای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و خط سلامت، آب‌بازی مادر و کودک، وسایل بازی کودکان و زمین ورزشی است.

سلیمی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر استفاده رایگان از دوچرخه در بوستان‌های بانوان، دوچرخه‌هایی در این بوستان مستقر می‌شود و در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اگر مدیریت شهری محدودیت‌هایی برای حضور بانوان در‌ جامعه دارد، باید بتواند از طریق توسعه زیرساخت‌های متناسب با نیاز‌ها این محدودیت‌ها را برطرف کند.