بوستان بانوان کوهسنگی مشهد به‌زودی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان‌عسکری در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد از بوستان بانوان کوهسنگی، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد توسعه فضای سبز و فضاسازی برای استفاده قشر‌های مختلف‌ جامعه و ایجاد فضایی همراه با آرامش و رفاه است.

وی افزود: در ابتدای آغاز به کار شورای شهر دستورالعملی مبنی بر ایجاد فضای ویژه بانوان در بوستان‌های بیش از پنج هکتار مصوب شد تا بانوان بتوانند فضای اختصاصی با رعایت مسائل شرعی و عدم اشرافیت به محیط بیرون داشته باشند و با آرامشی ویژه‌ از فرصت حضور در طبیعت، فضای سبز و پارک استفاه کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: یکی از اولین بوستان‌ها در دوره ششم، پارک بانوان کوهسنگی با یک هکتار فضاست که در آخرین مراحل ساخت خود به سر می‌برد و امیدواریم در آینده نزدیک در اختیار بانوان قرار بگیرد.

طهوریان‌عسکری گفت: تلاش ما افزایش بوستان‌های بانوان است تا بانوان در فضای شهر در حوزه ورزش و خدمات رفاهی استفاده بیشتری از امکانات شهری ببرند.

لزوم ایجاد کاربری‌ها و امکانات متنوع در سایت‌ها و بوستان‌های ویژه بانوان

همچنین رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی کاربری‌ها همچون فضای گفت‌وگو و استراحت می‌تواند در فضا‌های عمومی نیز در اختیار بانوان قرار بگیرد؛ بنابراین در سایت‌ها و پارک‌های بانوان باید به‌دنبال ایجاد کاربری‌های خاص بانوان باشیم.

ایمان فرهمندی اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد به جد مورد توجه قرار دارد، توسعه زیرساخت‌های ویژه بانوان در‌ شهر است تا به این وسیله بانوان و دختران مشهدی از امکانات شهری بهتر استفاده کنند.

وی افزود: توسعه بوستان‌ها و سایت‌های ویژه بانوان، یکی از کار‌های انجام‌شده براساس این رویکرد است و سایت پارک کوهسنگی اولین نمونه اجرایی است که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده‌ و اکنون در مراحل پایانی عملیات عمرانی است و به‌زودی در اختیار بانوان قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در بازدید امروز اصلاحاتی در دستور‌کار گرفته و چون این فضا اولین سایت بانوان است، تجربیات خوبی را در اختیار ما قرار داده است و باتوجه‌به وسعت کم باید در سایت‌های بعدی از فضا‌های بزرگ‌تر استفاده کنیم و کاربری‌های خاص بانوان نیز در این سایت‌ها فراهم شود.