رئیسی: تحریم و تهدید آمریکا را تبدیل به فرصت پیشرفت کردیم| اورتگا: با قدرت مقابل مستکبرین ایستادیم+ فیلم و عکس

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی پس از مراسم استقبال رسمی «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در جمع گروهی از جوانان نیکاراگوئه‌ای، با اشاره به همزمانی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و انقلاب نیکاراگوئه و تاثیر متقابل این دو انقلاب از قهرمانان ملی مبارزه با امپریالیسم در دو کشور تجلیل کرد.

{$sepehr_media_769125_400_300}

آیت‌الله رئیسی ایستادگی مردم نیکاراگوئه مقابل زیاده‌خواهی و استکبار را رمز پیروزی این ملت عنوان کرد و با بیان اینکه استقلال خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک انقلاب‌های مردم ایران و نیکاراگوئه است، گفت: جمهوری اسلامی ایران نظامی مردم‌سالار است و در ۴۴ سال سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رأی مردم، تمامی نهاد‌های جمهوری اسلامی را شکل داده است.

‌رئیس‌جمهور ادعای دموکراسی و حقوق بشر غربی‌ها را دروغین خواند و گفت: غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها باید به نظام‌های برآمده از رأی مردم احترام بگذارند، اما برعکس عمل می‌کنند.

رئیسی: تحریم و تهدید آمریکا را تبدیل به فرصت پیشرفت کردیم| اورتگا: با قدرت مقابل مستکبرین ایستادیم+ عکس

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: آمریکا می‌خواست با تحریم و تهدید ملت ما را متوقف کند، اما ملت ما نه تنها متوقف نشد بلکه از تهدید و تحریم برای خود فرصت ساخت و به پیشرفت رسید.

{$sepehr_media_769062_400_300}

رئیس‌جمهور با اشاره به نقش آمریکایی‌ها در ایجاد داعش و سیاست جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم گفت: آن‌ها ادعای مبارزه با تروریسم دارند، اما قهرمان مبارزه با تروریسم یعنی حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند.

آیت‌الله رئیسی همچنین روابط میان ایران و نیکاراگوئه را راهبردی توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی برای توسعه روابط میان دو کشور در تمامی حوزه‌ها به ویژه در حوزه علم و فناوری آمادگی دارد.

رئیسی: تحریم و تهدید آمریکا را تبدیل به فرصت پیشرفت کردیم| اورتگا: با قدرت مقابل مستکبرین ایستادیم+ عکس

دانیل اورتگا رئیس‌جمهور نیکاراگوئه نیز در این مراسم با اشاره به همزمانی انقلاب ایران و نیکاراگوئه گفت: انقلاب دو کشور دارای ریشه‌های قوی در مسیر مبارزه با استیلاطلبی سلطه‌گران و به خصوص آمریکا بود که همواره به دنبال تحمیل خواست خود به دیگران بوده و هستند.

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه سلطه‌طلبی را جزء ماهیت امپریالیسم دانست و افزود: مستکبرین به بهانه حقوق بشر و دمکراسی به کشور‌های مستقل فشار می‌آوردند، اما ما همچنان با قدرت مقابل آن‌ها ایستاده‌ایم.

رئیسی: تحریم و تهدید آمریکا را تبدیل به فرصت پیشرفت کردیم| اورتگا: با قدرت مقابل مستکبرین ایستادیم+ عکس

اورتگا در بخش پایانی سخنان خود با تمجید از قهرمانان ملی دو کشور، جنایت آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را محکوم و به احترام قهرمان ایرانی مبارزه با تروریسم یک دقیقه سکوت اعلام کرد و سخنان خود را با سردادن شعار زنده باد ایران و زنده باد یاد قاسم سلیمانی به پایان برد.

{$sepehr_media_769042_400_300}