وزیر کار: افزایش حقوق بازنشستگان در حقوق اردیبهشت اعمال شد| امیدواریم شرمنده مردم نشویم+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره ترمیم حقوق بازنشستگان اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مُر قانون در اردیبهشت امسال اعمال و همه افزایش حقوق‌ها انجام شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی گفت: سعی کردیم در این بخش خدمات مشمول بیمه تکمیلی را توسعه دهیم آن بخش از بازنشستگان که تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند و به مراکز درمانی ملکی ما مراجعه کنند تمام فرایند درمان آن‌ها در ۳ سطح رایگان است و امیدواریم سلامت و سفره رنگین برای همه مردم خصوصاً بازنشستگان را داشته باشیم.

{$sepehr_media_769251_400_300}

مرتضوی در ادامه درباره انتشار اخباری مبنی بر وجود رانت در صندوق‌های بازنشستگی، اظهار داشت: این دولت به هیچ عنوان فساد از هر فردی باشد را نمی‌پذیرد البته ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد، اما مرکز حراست وزارتخانه پیگیر است و هر جا تخلف مشاهده کند با شدت برخورد می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال تغییر یارانه گفت: تصمیم بر این است که ۲۰ درصد به دهک‌های پایین جامعه افزوده شود؛ ضمن اینکه در آینده امیدواریم با توجه به گشایش‌های اقتصادی، شاهد رونق خوبی در سال ۱۴۰۲ باشیم و شرمنده مردم نشویم.

{$sepehr_media_769284_400_300}

مرتضوی درباره احکام مربوط به بازنشستگان و کارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: اجازه بدهید برنامه تقدیم مجلس شود، طبیعی است که این برنامه نقدپذیر است و اشخاص مختلف می‌توانند به برنامه نقد داشته باشند و ما هم موظفیم پاسخگوی نقد مردم باشیم. برخی اخباری که از لایحه برنامه هفتم منتشر می‌شود، صحیح نیست و البته برخی اصلاحات در صندوق‌ها گریزناپذیر است.

وزیر رفاه درباره آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی با بیان اینکه استقبال از کالابرگ خوب بوده و روز‌به‌روز بهتر می‌شود، افزود: با یک سری اصلاحاتی که انجام دادیم و امیدواریم انجام بشود پیش بینی ما این است که استقبال مردم از  کالابرگ الکترونیکی گسترده‌تر شود. امیدواریم با این سامانه معیشت مردم را به شکل مطلوب مدیریت کنیم.