تولیت آستان قدس رضوی:
انقلاب اسلامی فلسفه غرب را به چالش کشید
به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با طلاب مدرسه علمیه اهل بیت (ع) مشهدگفت: امام خمینی (ره) مصداق یک مؤمن راستین بود که ایمان و تقوا در عمل، گفتار و کردارش جلوه داشت و در پرتو این ایمان و تقوا در شرایط، اتفاقات و برهه‌های مختلف مصمم، با صلابت و آرام بود.
وی ایمان راسخ و آرامش حضرت امام خمینی (ره) را نتیجه یک عمر تهذیب، مبارزه با نفس و توکل به خدا دانست و با بیان اینکه اخلاص از دیگر ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) بود، ابراز کرد: امام راحل مصداق روایت «الْمُوْمِنَ یَنْظُرُ بِنُورِ الله» بود، از این رو هیچ گاه تاریکی و یأس در دل او جای نداشت.
تولیت آستان قدس رضوی انقلاب اسلامی را یک رخداد بزرگ پس از رنسانس در جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این دوران اتفاق کوچکی نبود، در دنیایی که به مدت ۲۰۰ سال پس از رنسانس در آن با دین و معنویت مبارزه می‌شد، یک عالم دینی دوباره اسلام را زنده و پرچم دین را در عالم برافراشت.
وی افزود: انقلاب اسلامی تنها حکومت منحوس پهلوی را ساقط نکرد، بلکه فکر و فلسفه دین ستیز غرب را نیز با چالش رو به رو کرد و ۲۰۰ سال تلاش غرب در حذف دین از زندگی اجتماعی بشریت را بر باد داد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه بزرگان و علمای ما تجلی روایات و آیات الهی هستند، به ذکر فراز‌هایی از زندگی امام خمینی (ره) و برخی از علمای بزرگ تاریخ اسلام پرداخت و تصریح کرد: عقبه طلاب بزرگانی، چون امام خمینی (ره) هستند، بزرگانی که با یک عمر تقوا، ریاضت و عبودیت خداوند، این توفیقات نصیبشان شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم آشنایی طلاب و روحانیت بر مسائل روز تأکید و عنوان کرد: روحانیت هدایت و مرزبانی اعتقادی جامعه را برعهده دارند، از این رو باید زمان شناس و آگاه نسبت به مسائل روز باشند، زمان شناس بودن یعنی ویژگی‌های عصر و زمان خود، دوست و دشمن، خطرات و نفاق‌هایی که افکار جوانان و جامعه را تهدید می‌کند، بشناسد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب باید قدرت تحلیل داشته باشند و بدانند دشمن از کجا می‌آید و مرز‌های فکری جوانان از چه ناحیه‌ای ممکن است دچار آسیب شود، طلاب مرزبانان اعتقادی و فکری جامعه هستند.
منبع:آستان نیوز