شرط عمان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست؟

به گزارش شهرآرانیوز، بدر البوسعیدی در مصاحبه با المانیتور با اشاره به اینکه بی‌طرفی عمان در پرونده درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منفی نبوده و مثبت است، افزود: تشکیل کشور فلسطین پیش شرط برقراری روابط کامل با اسرائیل خواهد بود.

وی تاکید کرد: عمان نسبت به فلسطینی‌ها و مساله آن‌ها بی‌توجه نیست و هر گونه رابطه کامل با اسرائیل باید همزمان با توافق کاملی باشد که بر اساس آن اسرائیل متعهد شود که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

البوسعیدی همچنین گفت: زمانی که آمادگی در اردوگاه اسرائیل وجود داشته باشد، عمان آماده کمک به روند صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین است، اما متأسفانه در حال حاضر چنین چیزی را نمی‌بینیم.

با اینکه عمان همچون کشور‌های عرب عضو توافق ابراهیم برای رونق اقتصادی به سرمایه گذاری اقتصادی و پروژه‌های مشترکی که اسرائیل می‌تواند ارائه دهد نیاز دارد، اما عمان ترجیح می‌دهد به عنوان یک میانجی قابل اعتماد بین هر دو طرف عمل کند.

رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌های عادی سازی روابط را به امضا رساندند که کاخ سفید از آن به عنوان «توافقنامه‌های ابراهیم» نام برد و به دنبال این امر مراکش و سودان نیز به جرگه آن‌ها پیوستند.

منبع: ایرنا