حمایت دادگستری خراسان رضوی از واحد‌های صنعتی و تولیدی
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی صادقی با تاکید بر اینکه مسئولان قضایی استان در راستای تحقق شعار سال در حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی، برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی در این مجموعه‌ها حضور موثر داشته باشند، نیز گفت: از همه‌ی ظرفیت‌های خود برای رشد تولید در استان حمایت می‌کنیم، در سال جاری با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی، آیین نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و در نظر گرفتن سیاست‌های راهبردی و کاربردی قوه قضائیه و دادگستری استان، اقدامات مؤثری برای کمک به دستگاه‌های متولی برای مهار تورم، رشد و توسعه تولید صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از دو هزار و ۴۰۰ بازدید و جلسه در حمایت از واحد‌های راکد و نیمه راکد به همت قضات و مسئولان قضایی استان برگزار شده است.

اصلاح قوانین جهت سرعت در رشد تولید

قائم مقام ستاد پیگیری دستورالعمل اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مغفول مانده که به آن‌ها توجه نشده است حوزه صنعت را یاری دهیم.

مرتضوی ادامه داد: یکی از ایراد‌ها در خصوص صدور بخشنامه‌های خلق الساعه است که گاهی با یکدیگر نیز در تضاد هستند و به تولید استان آسیب بسیار می‌رسانند که باید از صدور این بخشنامه‌ها جلوگیری شود.

وی به موضوع اصلاح قوانین و رویه‌ها برای ایجاد سرعت در رشد تولید نیز اشاره و بیان کرد: قوه قضائیه این موضوعات را به طور ویژه پیگیری می‌کند تا در نهایت فضای کسب و کار در حمایت از تولید متحول شود.

در بازدید از بزرگترین مجتمع تولیدی فرمالین کشور که سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن فرمالین تولید می‌کند و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است علاوه بر رییس کل دادگستری استان، جمعی از مسئولان قضایی، مدیران واحد‌های صنعتی و تولید کنندگان حضور داشتند.