نگهداری از ۶ هزار معتاد در مراکز شبانه‌روزی ترک اعتیاد مشهد
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، جواد بهنام در مراسم افتتاح کانون یاری‌گران روستا که امروز در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی، اعتیاد را بزرگ‌ترین معضل اجتماعی کشور می‌دانند و همه ما موظفیم با تمام توان با این آسیب بزرگ مقابله کنیم.

وی با بیان آسیب‌های اعتیاد در کشور خاطرنشان کرد: ۵۵درصد از دلایل طلاق در کشور به‌خاطر اعتیاد است و در کنار آن، انواع بزهکاری و آسیب‌ها و جرائم را که بررسی می‌کنیم، یک پای آن اعتیاد است.

بهنام با اشاره به برنامه‌های جلوگیری از افزایش مصرف مواد مخدر و مدیریت درمان معتادان گفت: اکنون در مشهد بیش از ۶۰۰ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۳۰ مرکز شبانه‌روزی برای ترک اعتیاد داوطلبانه و ۱۷ مرکز ترک اجباری برای معتادان متجاهر داریم که حدود ۶ هزار معتاد را نگهداری می‌کنیم.

مدیر اداره بهزیستی مشهد به طرح یاری‌گران اشاره کرد و توضیح داد: این طرح در ۳ سال اجرا خواهد شد و طی سال اول، ۳۰درصد روستاهای شهرستان تحت پوشش مسائل پیشگیری از اعتیاد قرار خواهند گرفت. سال دوم نیز به همین مقدار و در سال آخر، ۴۰درصد روستاهای باقی‌مانده را تحت پوشش طرح‌های اجتماعی ضداعتیاد قرار خواهیم داد.