تأثیر تحولات جهانی بر قیمت هر اونس طلا | پیش‌بینی بازار طلای مشهد در هفته پیش رو (۳ تیرماه ۱۴۰۲)
طنین همتی

یوسف تقی‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت نرخ طلا در هفته پیش رو اظهار کرد: با توجه به نزدیک‌شدن نرخ طلا در ایران به اونس جهانی، تغییرات سیاسی تأثیر مستقیمی روی نرخ طلا خواهد گذشت.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر مشهد، با توجه به شرایطی که در روسیه حاکم شده، تا این لحظه بازار طلا سیر نزولی و کاهشی داشته است. این تنش‌ها بر تغییر نرخ اونس جهانی هم بی‌تأثیر نخواهد بود. همچنین تعطیلی ۲ روز در هفته جهانی باعث شده است نرخ اونس تا این لحظه ثابت باشد.

وی تصریح کرد: کاهش نرخ طلا طی ماه‌های گذشته باعث شده است این نرخ در ایران با قیمت جهانی تقریبا برابری کند و تفاوت کاذب شکل نگیرد، اما اکنون قیمت طلا برمبنای دلار و اونس جهانی است و هر تغییری که اتفاق بیفتد، بازار داخل هم متأثر می‌شود.

تقی‌زادگان افزود: البته نرخ دلار داخلی و ثبات آن هم در تعیین نرخ طلا بی‌تأثیر نیست، چراکه در همین مدت به‌دلیل ثابت‌بودن نرخ دلار شاهد روند نزولی قیمت طلا بوده‌ایم.

به گفته وی اکنون عرضه و تقاضای طلا در بازار دیده نمی‌شود و به‌نظر نمی‌رسد حتی اعیاد پیش رو هم تغییری در بازار طلا ایجاد کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر مشهد ادامه داد: اکنون از حباب سکه کاسته شده، اما همچنان این کالا حدود چهار میلیون تومان حباب دارد.