مدیریت بحران تهران برای وزش شدید باد و بارش تگرگ هشدار صادر کرد (۳ تیر ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای استان تهران گفت: برابر پیش‌بینی انجام شده از اواخر وقت امروز شنبه سوم تیرماه تا روز یکشنبه چهارم تیرماه شاهد وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در نقاط مختلف استان تهران خواهیم بود. همچنین احتمال وقوع رعد و برق و بارش تگرگ در ارتفاعات نیز وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: در این شرایط اجتناب از صعود به ارتفاعات، عدم توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده و تابلو‌های تبلیغاتی از جمله مواردی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. همچنین از همه مردم عزیز می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدار‌های صادر شده از سوی مدیریت بحران در مرحله پیشگیری را جدی بگیرند تا بتوانیم آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی را داشته باشیم.

{$sepehr_key_165}

یزدی مهر بر ضرورت آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادرسان نیز تاکید کرد و گفت: دستورات لازم در این خصوص به مجموعه‌های مربوطه ابلاغ شده است. لازم است که مردم استان نیز اکیداً در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها توقف و اتراق نکنند همچنین به علت احتمال سقوط سنگ از محور‌های کوهستانی، توصیه می‌شود از سفر‌های برون شهری خودداری کرده و در سفر‌های درون شهری نیز احتیاط لازم را به خصوص در مسیر‌های کوهپایه‌ای داشته باشند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه در ارتفاعات استان تهران نیز وجود دارد، گفت: توصیه اکید مدیریت بحران به همه دامداران عزیز این است که در مدت مذکور از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع به طور جدی پرهیز کنند.

منبع: ایسنا