چهارمین نشست مشترک نمایندگان مجلس و قوه قضائیه امروز برگزار می‌شود (۴ تیر ۱۴۰۲)

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسن پیرزاده، مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته قوه قضائیه، گفت: در دوره مدیریت تحولی و تعالی و در راستای نگاه تعاملی ریاست قوه قضائیه و اجرای ماموریت رهبر معظم انقلاب مبنی بر هم افزایی و همگرایی و تعامل مثبت میان دستگاه‌ها و قوای سه گانه، البته با رعایت استقلال پیش بینی شده در قانون اساسی، چهارمین نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه امروز (یکشنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۲) به میزبانی دستگاه قضاء برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مبتنی بر رویکرد تعاملی میان دو قوه مقننه و قضائیه در سال گذشته تفاهم نامه‌ای میان دو قوه به امضاء رسید، اظهار کرد: بر این اساس کارگروه‌های مشترکی از جمله کارگروه‌های استانی با حضور مجمع امور استان‌ها و مسئولان قضائی در استان‌ها هر سه ماه یکبار جلسات مشترک خواهند داشت تا مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف اعم از تولید، جلوگیری از توقف کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و ... برطرف شود.

پیرزاده افزود: در مرکز نیز کارگروه مرکزی تشکیل شده که نایب رئیس اول مجلس و دو نفر از اعضای کمیسیون‌های قضائی و اصل نود مجلس حضور دارند.

مدیرکل امور مجلس قوه قضائیه در این رابطه، تصریح کرد: تاکنون ۶۱ جلسه کارگروه استانی در استان‌ها تشکیل شده و سه نشست مشترک به صورت رویه و برنامه ریزی صورت گرفته به صورت سالانه همزمان با فرارسیدن ۱۰ آذرماه سالروز مجلس شورای اسلامی و هفته قوه قضائیه برگزار می‌شود که امروز شاهد برگزاری نشست چهارم خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه کلی و برنامه‌هایی که در جهت تصویب قوانین و حسن نظارت بر اجرای آن‌ها و همچنین با برنامه‌های تعاملی که وجود دارد، نشست‌های تخصصی نیز با مشارکت فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مربوطه در مجلس  برگزار شده و همچنین بازدید‌هایی اعم از سرکشی از زندان ها، مراجع قضائی و ... انجام میشود تا شناخت لازم برای نمایندگان فراهم شود که این موضوع می‌تواند سبب شکل گیری ادراک و فهم مشترک از موضوعات و دغدغه‌های مربوط به قوه قضائیه شود و این امر می‌تواند به اصلاح قوانین مورد نیاز کمک کند.