قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار آزاد امروز یکشنبه (۴ تیرماه ۱۴۰۲) | طلا و دلار در دور افزایش قیمت
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌اکنون در بازار آزاد تا به این لحظه، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۶۹۹ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱.۹۲۱ دلار است.

همچنین در بازار آزاد، دلار ۵۰.۸۵۰ تومان، یورو ۵۵.۶۰۰ تومان و پوند ۶۴.۶۵۰ تومان است. ارز دیجیتال تتر نیز هم‌اکنون ۴۹۹۳۰ تومان، بیت کوین ۳۰.۹۰۹ دلار و اتریوم نیز ۱.۹۲۱ دلار مبادله می‌شود.

به گزارش شهرآرنیوز، قیمت طلا و سکه روز گذشته بر مدار افزایش قرار گرفت. بازارهای مالی در این روز متاثر از تنش‌های داخلی روسیه نوسان صعودی داشتند. این روند در ادامه روز با اعلام خبر قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF، تقویت شد.

در حالی که قیمت انس جهانی طلا در هفته‌های گذشته همواره کاهش داشته و در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۹۲۱ دلار معامله می‌شود اما اخباری خارج از مرزهای ایران، قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه را گران کرد.

اخبار مربوط به تنش‌های داخلی روسیه و اعلام جنگ و تهدید به تغییر رئیس جمهوری این کشور توسط نیروی شبه نظامی روسی معروف به واگنر، روند تقاضا در بازار فلز زرد را در داخل ایران افزایش داد.

در ماه‌های گذشته زمزمه‌هایی درباره اختلافات گروه واگنر با دولت روسیه در رسانه‌ها مطرح بود اما این تنش‌ها به جایی رسید که فرمانده گروه واگنر علیه روسیه اعلام جنگ و مسکو را تهدید کرده است. دیروز قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت. افزایش هزار تومانی قیمت اسکناس آمریکایی، باعث شد قیمت سکه با کانال ۲۹ میلیون تومانی حدود ۵۰ هزار تومان فاصله داشته باشد.