ماجرای خانه‌های خالی و مالیاتی که همچنان روی هواست

به گزارش شهرآرانیوز،  معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در آخرین بررسی‌های به عمل آمده هم اینک تعداد ۱۹۴ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی ساخته شده در سطح خراسانرضوی، خالی از سکنه هستند.

 

جواد اسلامی محمدی با اشاره به پروژه مسکن مهر افزود: پروژه مسکن مهر که از سال ۸۶ در خراسان رضوی آغاز شد شامل ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ واحد در شهر‌های جدید گلبهار و بینالود، شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بود.
 

معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: عمده واحد‌های مسکن مهر به بهره برداری رسیده و گرانی مصالح ساختمانی بر روی روند ساخت باقی خانه‌ها تاثیر نگذاشته است.
 

اسلامی محمدی افزود: پروژه مسکن مهر در خراسان رضوی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و از مرحله سازه‌های فولادی، بتن ریزی، سفتکاری و حتی نازک کاری عبور کرده و گرانی مصالح ساختمانی روی ادامه این پروژه اثری ندارد؛ آنچه برای اتمام ساخت خانه‌های مسکن مهر تاثیرگذار خواهد بود گرانی ابزارآلات و وسایلی مانند شیرآلات، کابینت و موارد مشابه است که هزینه‌های خانه سازی را افزایش می‌دهد.
 

محمدی افزود: هم اینک ۱۵ هزار و ۶۹ واحد مسکن مهر در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و شهر‌های جدید گلبهار و بینالود فاقد متقاضی است. در جلساتی با پیمانکاران ساختمان مقرر شد واحد‌های نیمه کاره بدون متقاضی به صورت خودمالک به قیمت زمین به پیمانکاران واگذار شوند.
 

وی خاطرنشان کرد: پیمانکار می‌تواند با تسهیلاتی که از بانک دریافت می‌کند و پولی که از مردم می‌گیرد خانه‌ها را ساخته و پس از اتمام به صورت آزاد به مردم واگذار کند.
 

خراسان رضوی با ۸.۱ درصد جمعیت کشور شش میلیون و ۴۳۴ هزار نفر جمعیت در قالب دو میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد.
 

جمعیت بیشتر خانوار‌های ساکن در خراسان رضوی چهار نفره است. پس از مشهد شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام به ترتیب بیشترین جمعیت و داورزن، زاوه و فیروزه کمترین جمعیت را در خراسان رضوی دارند.
 

یک میلیون ۸۶۳ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی وجود دارد که ۶۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد آن آپارتمانی و یک میلیون ۱۷۸ هزار و ۶۰۳ واحد غیرآپارتمانی است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران