رتبه‌بندی در میانگین حقوق فرهنگیان بازنشسته باید محاسبه شود

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا نظری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۶ تیرماه) مجلس در تذکر شفاهی خود اظهار داشت: ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش خطاب به وزیر کشور گفت: چرا یارانه سوخت آژانس‌ها و بارکش‌ها بنزینی علیرغم گذشت سه ماه پرداخت نشده، این وزارتخانه باید به تکالیف خود عمل کند.

نماینده مردم خمین در مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۰ بود و کارکنانی که از تاریخ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد بازنشسته شده‌اند، به علت عدم پرداخت معوقات آن توسط وزارت متبوع و با استناد به بخشنامه صادره از سازمان بازنشستگی، رتبه‌بندی در میانگین حقوق بازنشستگی آنان محاسبه نمی‌شود و مشمولین با کاهش ۴ تا ۶ میلیونی حقوق مواجه می‌شوند و عملاً بهره‌ای از رتبه‌بندی نمی‌برند. این موضوع نارضایتی کارکنان بازنشسته و مراجعه آنان به اداره محل خدمت را در پی داشته است. همچنین کسانی که در سال جاری شرایط بازنشستگی دارند، به همین علت دچار سردرگمی شده‌اند.

{$sepehr_key_546}

وی در تذکر دیگر خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا حق‌الزحمه طرح تثبیت و یادگیری تابستان سال ۱۴۰۱ تاکنون پرداخت نشده است، ذینفعان گلایه‌مند هستند لذا دستور ویژه جهت پرداخت مطالبات آن‌ها صادر فرمایید.

نظری در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد یادآور شد: وام‌های تبصره (۱۶)، فرزندآوری، ودیعه مسکن و سایر تسهیلات مرتبط با قانون جمعیت اجرا نشده است و مردم به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند، هنگام مراجعه بانک‌ها مدعی‌اند که سهم‌شان تمام شده در حالی که قانون مجلس باید به درستی اجرا شود لذا وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید منابع تسهیلات را مشخص و گزارش آن را به مجلس ارائه نمایند.

این نماینده مردم در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی موضوع عدم پیشرفت مسکن ملی در شهرستان خمین را یادآور شد و گفت: از زمان تعیین شده اتمام پروژه بسیار گذشته لذا دستور ویژه جهت پیگیری صادر فرمایید.