وزیر نفت: فاز ۱۱ پارس‌جنوبی به‌زودی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه به‌مناسبت عید سعید قربان، صنعت نفت یک عید بزرگ و دستاورد بی‌نظیری برای مردم ایران دارد، اظهار داشت: قرارداد بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی از سال ۷۹ بین شرکت‌های مختلف خارجی دست به دست می‌شد و مهمترین فاز پارس جنوبی است که در نقطه صفر مرزی قرار دارد.

{$sepehr_media_780673_400_300}

وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌های مختلف خارجی مانند توتال و و سی ان پی سی چین برای این فاز از میدان گازی پرس جنوبی آمدند، ولی کاری نکردند، افزود: خدا را شاکریم که در دولت سیزدهم وزارت نفت طبق دستور رئیس جمهور با بسیج عمومی صنعت نفت توانست سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را بسازد و نصب کند.

وی خاطر نشان کرد: این سکوی نفتی توسط شرکت‌های پتروپارس و تأسیسات دریایی ساخته و نصب شده است. این سازه ۲۰۰ هزار تنی با ۳.۵ میلیارد دلار ارزش شب گذشته نصب شد و ظرف دو سه هفته آتی شاهد بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی از یک میدان مشترک با ۱۱ تا ۱۵ میلیون متر مکعب گاز در مرحله نخست خواهیم بود و به مرور میزان برداشت از آن به ۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

اوجی با بیان اینکه قرار است افتتاح رسمی از این فاز با حضور رئیس‌جمهور انجام شود، تصریح کرد: در این دولت؛ از صفر تا ۱۰۰ پروژه توسط صنعت نفت ایران تکمیل شده و بهره برداری می‌شود تا مردم ایران از نعمت گاز آن بهره ببرند.