حجت الاسلام راشد یزدی: قدردان سه نعمت دعا، شکر و استغفار باشیم
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در مراسم دعای عرفه ناشنوایان با اشاره به نوع و فلسفه خلقت بشر توسط پروردگار گفت: خدا ما را خلق کرده و این خلقت بیهوده نیست. در خلقت شما منظور داشته و این خلقت همراه با بازگشت ما به سوی ما است. هیچ کس هیچ چیز را بیهوده خلق نکرده است، درست همانند هر خطاط و نویسنده ای که هدفش از نوشتن بیهوده نیست.

خطیب بارگاه منور رضوی ادامه داد: خدا در قرآن می فرماید ما جن و انس را خلق نکردیم مگر اینکه ما را بشناسند و عبادت کنند و امروز روز دعا و عبادت است. 
حجت الاسلام راشدی یزدی با بیان اینکه بشر باید بر ضعف خودش و قدرت الهی وقوف یابد، تصریح کرد: ما افتخارمان این است که تاج بندگی خدا را بر روی سر داریم.

وی افزود: خداوند در عرش و معراج به پیامبر اسلام(ص) فرمود می خواهی تاج بزرگی داشته باشی یا اینکه بنده من باشی و پیامبر خواست بنده خدا باشد، بنابراین ما هم باید چنین باشیم.

وی گفت: روز عرفه شیطان مصیبت زده است و در این روز درهای رحمت الهی بر روی بندگان خدا باز است و مطمئن باشید خدا ما را فراموش نمی کند.

خطیب بارگاه منور رضوی با اشاره به ضرورت مد نظر قراردادن الزاماتی در دعاها، ادامه داد: دعا را از دعا در حق دیگران شروع کنیم. ائمه و پیشوایان توصیه کرده اند هم به این مهم توصیه کرده اند و حضرت فاطمه(س) نیز اول برای دیگران و بعد برای خودشان دعا می کردند.

{$sepehr_key_741}