رونمایی از دیوارنگاره شهدای ادوات استان خراسان رضوی در مشهد
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و با حضور جمعی از ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس شهدا و خانواده‌های معظم شهدا، از دیوارنگاره شهدای ادوات استان خراسان رضوی در تقاطع خیابان‌های ملک الشعرای بهار و امام خمینی (ره) مشهد رونمایی شد.
سردار «اکبر نجاتی» از پیشکسوتان و جانبازان دفاع مقدس در این مراسم با بیان این که پس از دوران دفاع مقدس نیز مسیر شهدا را دنبال می‌کنیم، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، یاد و خاطره شهدا باید زنده و روحبخش و الگو باشد تا حیات معنوی جامعه حفظ شود و انسان در مسیر سیر الی الله قرار بگیرد.
وی افزود: شهدا اینگونه انسان‌های بزرگی بودند و ما باید تلاش کنیم این مسیر کمرنگ نشود.

{$sepehr_key_790}
سردار نجاتی خاطرنشان کرد: ستاد یادواره شهدای ادوات، چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش کرده ایم آنچه از آن ایام به جا مانده است، اعم از خاطرات و مظلومیت‌ها و سختی‌ها و توکل به خدا را در قالب بیان خاطرات شهدا و ایثارگان، احصا کنیم. بیش از هزار و ۲۰۰ شهید و ۱۰ هزار رزمنده ادوات در گروه‌های رزمی استان خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس شناسایی شده اند. در این مسیر ۷۷ برنامه اعم از فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، جمع آوری آثار مکتوب و صوتی و تصویری، انجام فعالیت‌های تصویری و موزه ای، فعالیت‌های حوزه رسانه و فضای مجازی و ... تعریف شده و تلاش کرده ایم تا آنجا که مقدور بوده، فعالیت کنیم. 
وی تاکید کرد: تلاش کرده ایم به فرمایش رهبری که هر کس اسلحه خود را تحویل داد، تصور نکند کار به پایان رسیده و باید قلم و کاغذ بردارد و خاطرات آن دوران را بنویسد، جامه عمل بپوشیم.
سردار نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام تلاش دشمن این است که از میان جوانان ما یارگیری کند. این شرایط و وجود سیطره تبلیغی و رسانه‌ای دشمن، مشابه شرایط دفاع مقدس است. همه اعم از مردم و مسئولان و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی باید تلاش کنند تا شهدا را به عنوان الگو به جامعه امروز معرفی کنیم و نگذاریم تلاش دشمن به نتیجه برسد.
وی تاکید کرد: از خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران، مسئولان فرهنگی و اصحاب رسانه می‌خواهیم که در این مسیر، ما را یاری کنند.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل از ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های شهدای ادوات استان، از تصویر طراحی شده شهیدان «حشمت الله جلیلیان» فرمانده ادوات لشکر ویژه شهدا، «محسن ظریف» فرمانده ادوات تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع)، «محمد سبزیکار» فرمانده ادوات لشکر ۵ نصر، «جمال معتمدی» فرمانده ادوات لشکر ۵ نصر و «حسینعلی محصل» فرمانده ادوات تیپ ۲۱ امام رضا (ع) که توسط «احمد منصوب» هنرمند انقلابی مشهد بر دیواره ورزشگاه شهید نورالله کاظمیان طراحی شده است، رونمایی شد.