خدمات بیمه‌ای ۷۶۰ هزار مددجوی بهزیستی به مدت یک سال دیگر تمدید شد
علی صمدی جوان

افسانه مشتری در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: مددجویان سازمان بهزیستی در صورتی که فاقد دفاتر بیمه و واجد شرایط دریافت خدمات بیمه‌ای و سایر اقشار هستند، می‌توانند ظرف مدت ۲۰ روز برای پایش و به‌روزرسانی اطلاعات و فعال شدن دفترچه درمان به مددکاران مراکز تحت پوشش خود در ادارات بهزیستی استان‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

وی افزود: مددجویان تحت پوشش بهزیستی که دارای بیمه ایرانیان و یا بیمه همگانی هستند، می‌توانند برای تبدیل بیمه‌های همگانی به بیمه سایر اقشار اقدام کنند.

{$sepehr_key_1123}

مشتری با بیان اینکه برای تبدیل بیمه همگانی به بیمه سایر اقشار نیاز است که مددجویان نسبت به  ابطال بیمه همگانی خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند، گفت: مددجویان همچنین می‌توانند برای صدور دفترچه بیمه سایر اقشار نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ارائه خدمات بستری، کلینیکی و پاراکلینیکی در بیمارستان‌های دولتی در بیمه سایر اقشار برای مددجویان سازمان بهزیستی با تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصد همراه است، افزود: خدمات بستری برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی به صورت رایگان و برای خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی تا ۵۰ درصد تخفیف را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۷۶۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه‌ای سایر اقشار بهره‎مند هستند، گفت: همه مددجویان سازمان بهزیستی که دارای پرونده باشند، به شرط اینکه فاقد هرگونه دفترچه بیمه‌ای باشند، شامل این بیمه می‌شوند.