استفاده از ظرفیت‌های مردمی و شهری برای فضاآرایی مشهدالرضا(ع) در دهه ولایت
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیل‌زاده با اشاره به اکران‌ها و فضاآرایی شهری که به مناسبت دهه ولایت، از شب عید قربان در سطح شهر صورت گرفته، اظهارکرد: برهمین اساس، ۱۵۰ سازه تجاری، ۲۰۰ سازه استرابورد و ۷۰ بیلبورد، پرده الوان، ریسه، آویز، بیرق و پرده‌های بزرگ مقیاس استفاده شده است.

وی با اشاره به حضور خودجوش مردمی و هیئات و محبان اهل‌بیت (ع) در فضاآرایی شهری، گفت: سعی ما نیز بر این بوده که در این زمینه همراهی لازم را با مجموعه‌های مردمی مختلف، به منظور دادن مجوز و همراهی فضاآرایی شهری داشته باشیم تا شهر امام‌رضا (ع)، جلوه و نمود مضاعفی داشته باشد.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد مقدس افزود: پیام محوری اکران‌های امسال، با مضامین برگرفته از خطبه «غدیر» است.
اسماعیل‌زاده تصریح کرد: شعار محوری سال گذشته، «خبر به ما رسید» بود و امسال هم با تکیه بر خطبه غدیر سعی کردیم فضای خوبی را رقم بزنیم.

{$sepehr_key_1133}

برگزاری «جشن‌های کوتاه» در سطح شهر 

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه یکی از طراحی‌های صورت گرفته ویژه ایام دهه ولایت، توجه به فرصت‌های کوتاه در زندگی شهری است، اظهارکرد: گاه درگیری و مشغله‌های زندگی روزمره شهری موجب می‌شود که فراموش کنیم در چه جغرافیا و مختصاتی زندگی می‌کنیم.

وی گفت: از همین رو، «جشن‌های کوتاه» را مشابه ایستگاه‌های صلواتی، با کمک مجموعه‌های مردمی تعریف نموده‌ایم که یادآور مناسبت و جغرافیای محل سکونت ماست تا فضای شادمانی را فارغ از دغدغه‌های روزمره برای شهروندان ایجاد کند.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه محوریت این طرح، نوجوانان هستند، افزود: همین حضور نوجوانان و نسل جوان، خود نشاط‌آور است و برای عموم مردم، روحیه امید، سرزندگی و نشاط در شهر ایجاد می‌کند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: «جشن‌های کوتاه»، فضای نو و بدیعی است که در تقاطع‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و محل‌هایی که فضا‌های تجمع شهروندان هستند، برپا می‌شود. این جشن‌ها، از ۱۳ تا ۱۶ تیرماه در سطح شهر برگزار خواهد شد.