نمایشگاه «شمس ولایت» در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، درآستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم و به منظور توزیع اقلام مورد نیاز تشکل‌های فرهنگی در برپایی جشن‌های خیابانی و برگزاری مراسمات، نمایشگاه «شمس ولایت» در محل گذر فرهنگی گلستان در مشهد آغاز به کار کرد.

«یوسف اسماعیل زاده» معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در موضوع واسپاری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردمی به مردم و خصوصا در بزرگداشت ایام الله و مناسبت ها، تجربه‌ای در دهه کرامت شکل گرفت که علاوه بر افزایش شور و نشاط در فضای عمومی شهر، شهرداری را نیز از تصدی گری در این امور خارج کرد.

وی افزود: بر اساس این تجربه، نمایشگاهی در گذر فرهنگی گلستان آغز به کار کرده که در آن، تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی بتوانند اقلام مورد نیاز خود در برپایی مراسم را تامین کنند و در حقیقت این نمایشگاه به منظور خدمت رسانی به تشکل‌های مردمی و به منظور فضاآرایی شهری شکل گرفته است.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: بر اساس سطح بندی تشکل‌های مردمی و با این اولویت که تشکل‌های مردمی به صورت دسته جمعی و در کنار یکدیگر در فضاآرایی شهری مشارکت داشته باشند، مبالغی بین ۳ تا ۵ میلیون تومان برای دریافت اقلام مورد نیاز به هر تشکل اختصاص می‌یابد و در مجموع در مجموع ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است.

{$sepehr_key_1265}

مشارکت مردم در مجموعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اولویت دارد

«ایمان فرهمندی» عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم با بیان بر این که اعیاد بزرگ اسلامی از جمله عید سعید غدیر، اعیاد مردمی هستند و مراسم بزرگداشت این مناسبت‌ها نیز می‌بایست با محوریت مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: در شورای ششم نیز تلاش بر این بوده است که حداکثر مشارکت مردم را در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری جلب کنیم و حتی در حوزه‌های عمرانی نیز این تلاش صورت گرفت که با پروژه‌های زودبازده و دخالت دادن شورای اجتماعی محلات و مجموعه‌های مردمی، مشارکت مردمی را بیش از پیش جلب کنیم.

وی با تاکید بر این که مشارکت مردم در مجموعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اولویت دارد، افزود: البته شهرداری و مدیریت شهری نیز وظیفه پشتیبانی خود را باید انجام دهد.

فرهمندی افزود: علاوه بر برگزاری این نمایشگاه که در همین راستا شکل گرفته است، برنامه‌های دیگری نیز با همین رویکرد اجرا خواهد شد و این فعالیت در سایر مناسبت‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت و تقویت خواهد شد.

گفتنی است همزمان با افتتاح این نمایشگاه، از مادر شهیدان «سید کریم خوش قلب طوسی» و «سید جواد خوش قلب طوسی» تجلیل به عمل آمد.

{$sepehr_media_783879_400_300}