طرح «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» مانع فعالیت مافیای مسکن و زمین است

به گزارش شهرآرانیوز، اقبال شاکری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت سلب اعتبار از معاملات غیر‌رسمی در اموال غیرمنقول اظهار داشت: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در راستای حذف اسناد غیر‌رسمی و تبدیل آن به اسناد رسمی حدود دو سالی است که در مجلس مطرح بوده و پس از بررسی و تصویب نمایندگان برای تایید به شورای نگهبان ارسال و با ایراداتی رو‌به‌رو شد و هم‌اکنون مجدداً در مجلس در حال بررسی و اصلاح است.

{$sepehr_key_1319}

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را یکی از اقدامات انقلابی و بزرگ مجلس دانست که مانع بروز بسیاری از فساد‌ها و فعالیت‌های مافیا‌های حوزه زمین و مسکن می‌شود، عنوان کرد: سلب اعتبار از معاملات غیر رسمی در اموال غیرمنقول با شفاف‌سازی اطلاعات درست منجر به اخذ تصمیم براساس اطلاعات دقیق شده و در اثر آن تعداد پرونده‌های دادگستری نیز کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در صورت تبدیل این طرح مجلس به قانون منجر به افزایش اعتماد عمومی می‌شود.

وی گفت: در این طرح به افراد دارای اسناد غیر رسمی و قولنامه‌ای ۲ سال فرصت داده شده تا نسبت به تبدیل آن‌ها به اسناد رسمی اقدام کنند تا صاحبان واقعی املاک کاملا مشخص شده و از ضرور و زیان مردم و سوء استفاده، سوداگران جلوگیری شود.