محلول پاشی ۱۰ هزار اصله درخت در مشهد
مهدی بی باک

حسین مختاری در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه سه مرحله محلول پاشی جهت ۱۰ هزار اصله درخت انجام می‌شود، اظهار کرد: مرحله نخست محلول‌پاشی اجرا و مرحله دوم نیز در حال انجام است.

وی افزود: عملیات محلول پاشی در دو مرحله محلول پاشی با کود‌های کامل حاوی عناصر ماکرو و میکرو و یک مرحله محلول پاشی با کود‌های ضد تنش حاوی اسید آمینه و محرک رشد حاوی جلبک انجام می‌شود.

{$sepehr_key_1374}

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به این که در بولوار‌های شهید صادقی، ابوذر، رضا، سجاد، احمدآباد، ملک آباد، فلسطین، کوهسنگی، الهیه و ... محلول پاشی انجام شده است، بیان کرد: در روش محلول‌پاشی، کود و املاح مغذی از طریق برگ‌ها یا شاخه‌ها جذب درخت می‌شوند و کمبود‌های موجود را تأمین می‌کند.

مختاری بهترین زمان برای محلول پاشی درختان را اوایل صبح یا هنگام غروب دانست و گفت: در این زمان‌ها دمای هوا رو به کاهش است و کود بهتر به داخل برگ درختان نفوذ پیدا می‌کند.

وی شادابی درختان، افزایش عملکرد درخت، تغذیه درختان با روشی راحت و سریع، افزایش مقاومت دیواره دفاعی درخت، افزایش مقاومت درخت در برابر شرایط محیطی پرتنش از قبیل خشکی، کم آبی، آفات و بیماری‌ها، شوری خاک، حشرات مضر و ... را از مزایای محلول پاشی درختان اعلام کرد.