قطع برق در بخش کشاورزی افت ۲۰ درصدی محصولات را در پی دارد
مریم  احمدی

غلامحسین ساربان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: در حالی که بخش کشاورزی استان قرارداد خرید ۷۱۶ مگاوات برق را دارد عملا در حال مصرف ۵۸۰ مگاوات آن است، اما همچنان تاکید بر صرفه جویی ۲۵۰ مگاوات صرفه جویی از سوی شرکت برق استان داریم حال آنکه بخش کشاورزی استان در سال زراعی جاری بدترین تجربه خسارت را داشته است.

وی بیان کرد: قطع برق چاه‌های کشاورزی استان را به هیچ وجه به نفع کشاورزان به عنوان یکی از اقشار زحمتکش و خسارت دیده نمیدانیم و روال موجود قطع برق موجب آسیب جدی در این حوزه خواهد شد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد:بخش کشاورزی این استان مشتری ۴۰ ساله صنعت برق است و تداوم قطعی برق در محصولاتی مانند پنبه، گوجه فرنگی و سیب زمینی موجب کاهش محصول و در محصولات باغی مانند انار و سیب موجب کاهش کیفیت و در محصولی مانند انگور موجب سوختگی در میوه می‌شود.

وی خسارات وارده ناشی از قطع برق را در بخش کشاورزی چشمگیر پیش بینی کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که خراسان رضوی که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناخالص بخش کشاورزی دارد امسال از محل تجربه سرمای بی سابقه، خشکسالی شدید و سرمای بهاره ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت را تجربه کرده است و این به معنای وضعیت بحرانی در این زمینه است.

{$sepehr_key_1399}