اختصاص ۱۷ میلیارد تومان ویژه بوستان بانوان طرق مشهد
مریم دهقان

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی امروز طی بازدیدی که از بوستان ریحانه در محدوده شهرداری منطقه ۷ داشت نیز اظهار کرد: دو نگاه در شورا برای بوستان بانوان وجود دارد، یک نگاه توسعه‌ای که منجر به ایجاد و احداث فضای ویژه پارک بانوان می‌شود و نگاه دیگر بهسازی فضای موجود است.

سلیمی بیان کرد: در دوره ششم شورا اعتبار خوبی برای بهسازی بوستان ریحانه از جمله راه اندازی کارتینگ، رستوران، بازسازی سرویس بهداشتی و زمین‌های ورزشی تنیس، والیبال، بسکتبال و مینی فوتبال در نظر گرفته شده است.

وی بوستان بانوان ریحانه را ظرفیت خوبی در شرق مشهد دانست و افزود: طبق آمار ارائه شده در سه ماهه اول سال، این بوستان ۱۴۴هزار نفر بازدید داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۴۰۰هزار نفر از آن استفاده کنند.

{$sepehr_key_1643}

عضو شورای شهر مشهد تاکید کرد: ایجاد مزیت رقابتی در هر بوستان از مهمترین عوامل جذب جامعه زنان و دختران به استفاده و حضور در این بوستان‌هاست که در طراحی هر بوستان باید نیازسنجی مناسب و علمی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: یکی از معضلات عمده در بوستان‌ها نبود کارشناس فرهنگی است. بسیاری از پارک‌ها ساخته می‌شود و به بهره برداری می‌رسد؛ اما مخاطب خود را نمی‌یابد که این مرحله نیاز به ایجاد فضای ثابتی برای استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد علمی ویژه زنان دارد که راه اندازی آن برای بوستان‌های طرق و ریحانه به تایید رسید. 

سلیمی همچنین تصریح کرد: حفظ امنیت در بوستان‌ها برای زنان بسیار مهم است که این موضوع نیز در راه اندازی بوستان بانوان طرق در نظر گرفته شده است. 

سلیمی با بیان این مطلب که اگر بوستان بانوان صرفا به یک دیوار کشی برای حفظ حریم و حجاب ساخته شود بی فایده است بلکه باید جذابیت‌های مناسب با نیاز هر منطقه و بانوان در بوستان‌ها طراحی شود افزود: با این نگرش، بوستان بانوان طرق با نگاه ویژه به دختران نوجوان و نیاز‌های آنان طراحی خواهد شد و افزایش هیجان بازی‌ها و امکانات در این بوستان دیده شده است.