وزیر کار در گفتگو با شهرآرانیوز: امسال بودجه اشتغال معلولان ردیف اختصاصی دارد + ویدئو
علی صمدی جوان

سید صولت مرتضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به سیاست‌های دولت در برنامه هفتم توسعه در حوزه معلولان عنوان کرد: یکی از محور‌های مهم برنامه هفتم توسعه، پیشگیری از افزایش معلولیت‌ها در کشور است که در حوزه معلولیت‌های وراثتی و معلولیت‌های مبتنی بر سوانح دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه معلولیت‌های وراثتی، خوشبختانه آمار‌ها روز به روز کمتر می‌شود و مواجه ما با معلولیت‌های مادرزادی نسبت به سال‌های گذشته افت پیدا کرده است.

{$sepehr_key_1735}

مرتضوی افزود:، اما در حوزه معلولیت‌های مبتنی بر سوانح و تصادفات، آمار‌های ما متاسفانه قابل توجه است و بدین منظور، دولت تصمیم گرفته است در برنامه هفتم توسعه، این آمار را به حداقل برساند.

وی عنوان کرد: بهداشت و ایمنی کار به عنوان موارد مهم در بخش کار و کارگری باید با دقت رصد شود تا از معلولیت‌های حین کار جلوگیری به عمل آید و به همین منظور، در تمامی کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر، مراکز بهداشت در نظر گرفته شده است و همه کارفرمایان هم موظفند تا آموزش‌های لازم حین کار را ببینند. در کارگاه‌های بالای ۵۰۰ نفر، یک مرکز درمانی دایر می‌شود تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری به عمل آید.

{$sepehr_key_1736}

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: در مورد سوانح حمل و نقل نیز در حال اصلاح و ترمیم معابر جاده‌ای نا ایمن و توسعه حمل و نقل ریلی هستیم.

مرتضوی به مسئله معیشت و اشتغال معلولان نیز اشاره کرد و توضیح داد: منابع لازم تا پایان برنامه هفتم لحاظ شده است تا مددجویان سازمان بهزیستی کشور از حداقل معیشت برخوردار باشند و در مورد اشتغال نیز باید عنوان کنم بودجه لازم در لایحه بودجه کل کشور به شکل مازاد و اختصاصی دیده شده است و هیچ نگرانی‌ای بابت تامین و تخصیص اعتبار حوزه اشتغال توانخواهان نداریم.

{$sepehr_media_785876_400_300}