کلاهبرداری میلیونی با ترفند فروش کالا در سایت‌های واسطه گر

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ احمد نگهبان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی در توسط فردی ناشناس در فضای مجازی، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، شاکی در یکی از سایت‌های واسطه گر با آگهی فروش کالایی مواجه شده و با فرد فروشنده تماس می‌گیرد، که فروشنده برای ارسال کالا موردنظر از او مبلغ ۱۱۲ میلیون ریال تقاضا می‌کند، شاکی نیز مبلغ درخواستی را بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب فروشنده واریز می‌کند.

{$sepehr_key_1783}

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات صورت گرفته پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم را در شهر اصفهان شناسایی و ضمن برگشت مبلغ کلاهبرداری شده با دستور مقام قضائی به حساب شاکی، پرونده جهت دستگیری متهم به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه ارسال شد.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت موردنظر، شخص فروشنده و کالای خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که کالا را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت هرگونه وجهی خودداری کنند.