«اپتیموس»، ربات انسان‌نمای تسلا، وارد فروشگاه‌های نیویورک شد + عکس
کاظم کلانتری

به گزارش شهرآرانیوز - در اوایل این هفته، خبری منتشر شد که تسلا قصد دارد از نمایشگر‌های ربات اپتیموس در فروشگاه‌های آمریکای شمالی استفاده کند تا به عملکرد خرده‌فروشی‌هایش کمک کند.

به نظر می‌رسد تسلا فهمیده که ربات انسان‌نمایش در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. برای مثال، به این صحنه در غرفه تسلا در نمایشگاه اخیر هوش مصنوعی در چین نگاه کنید:

«اپتیموس»، ربات اانسان‌نمای تسلا، وارد فروشگاه‌های نیویورک شد + عکس

تسلا سعی می‌کند از کنجکاوی مردم درباره رباتش بهره ببرد و بخشی از آن‌ها را به سمت وسایل نقلیه خود در فروشگاه‌ها هدایت کند.

به گفته منابع آگاه، فروشگاه‌های خرده‌فروشی این خودروساز در چین عملکرد بهتری در مقایسه با فروشگاه‌های آمریکای شمالی دارند. تام ژو، رئیس خودروسازی تسلا، مأموریت دارد تا بازار را با چین که قبلاً رهبری آن را بر عهده داشت، هم‌تراز کند. «تسلا بات» یکی از ابتکاراتی است که برای کمک به مشارکت مشتریان در فروشگاه‌ها انجام شده است.

پیش از این رونمایی از Cybertruck تأثیر مثبتی بر افزایش تقاضا برای سایر محصولات تسلا داشته است.

ربات تسلا در حال حاضر در فروشگاه‌های تسلا در آمریکای شمالی به نمایش گذاشته شده است. برای مثال، فروشگاه تسلا در منهتن نیویورک به تازگی یک ربات اپتیموس را به نمایش گذاشته است:

«اپتیموس»، ربات اانسان‌نمای تسلا، وارد فروشگاه‌های نیویورک شد + عکس

در نظر داشته باشید که ربات‌های استفاده‌شده در این فروشگاه‌ها یک نمونه اولیه از ربات تسلا نیست. آ‌ن‌ها فقط یک نمونه نمایشی هستند و نشان می‌دهند که تسلا در نظر دارد محصولش در آینده چگونه باشد.

تسلا اخیراً تصاویری از چند نمونه اولیه اپتیموس در آزمایشگاه‌های خود منتشر کرد، اما مشخص نیست این شرکت چه زمانی محصولش را به صورت تجاری عرضه می‌کند.

انتظار می‌رود این خودروساز ابتدا از این ربات به عنوان بخشی از عملیات تولید خود استفاده کند. تسلا قبلا گفته بود که قصد دارد «هزاران ربات انسان‌نما را در کارخانه‌های خود به کار بگیرد.»

اما در حال حاضر تسلا قصد دارد از نمونه‌های نمایشی این ربات برای تعامل با مشتریان خرده‌فروشی استفاده کند. 

{$sepehr_key_2302}