رکورد در فدراسیون فوتبال با ثبت نام ۵۰ نفر برای انتخابات
به گزارش شهرآرانیوز؛ ابراهیم شکوری در حاشیه ثبت‌نام از نامزد‌های ریاست و عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: تا این لحظه نزدیک به ۵۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که می‌تواند رکوردی باشد. تشکر از دوستانی که احساس مسئولیت و فکر کردند می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند. از ساعت ۱۶ به بعد دیگر کسی وارد فدراسیون نشد و تنها کسانی که داخل ساختمان بودند ثبت‌نام کردند. دوستان از فردا می‌توانند در پست ریاست توسط ۱۰ عضو و در پست هیئت رئیسه توسط پنج عضو مجمع تأیید شود.

وی افزود: تیم سه نفره‌ای مدارک را بررسی می‌کند و سپس امر تأیید صلاحیت به حراست سپرده می‌شود. با شرایط تیم ملی و فوتبال ما، تصمیم بر این شد انتخابات ۲۵ اسفند برگزار شود و امیدوارم انتخابات خوبی باشد. هر رئیسی باید توسط ۱۰ نفر معرفی شده باشد، کمتر از آن تأیید صلاحیت نمی‌شود و حدود ۵۰ نفر بالا هستند که صلاحیت آن‌ها در حال بررسی است و تا یک ساعت دیگر می‌توانیم بگوییم چند نفر ثبت‌نام کرده‌اند. درباره نفرات صحبت نمی‌کنم. دوستان اکثراً اینجا حضور داشتند و بهتر است اسامی را اعلام نکنیم. عموم مردم نیاز نیست رأی بدهند و اعضای ۷۵ نفره مجمع رأی می‌دهند. درست نیست که همه از این اسامی باخبر باشند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره انتقادات مطرح شده برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: من روز چهارشنبه به مقر فیفا رفتم و در جریان انتخاب سرمربی تیم ملی نبودم. ما در فیفا به دنبال دریافت مطالبات فدراسیون و باشگاه‌ها بودیم. دبیرکل فدراسیون مطابق اساسنامه، وظیفه اجرایی دارد و تصمیم‌گیری به سایر بخش‌ها مربوط می‌شود. دبیرکل فقط موضوعات اجرایی را انجام می‌دهد. من در جریان انتخاب سرمربی تیم ملی و جزئیات آن نیستم و مانند شما متوجه این موضوع شدم.

شکوری درباره مصوبات حضورش در مقر فدراسیون جهانی فوتبال تصریح کرد: با تحریم‌هایی مواجه هستیم و کانالی برای پرداخت پول وجود نداشت. از فیفا مطالباتی در حوزه موضوعات اجرایی، باشگاهی و توسعه‌ای داریم و پنجشنبه جلساتی با بخش مالی و مسئول فدراسیون‌ها و پروژه‌های فیفا داشتیم. ما راه‌های مختلفی برای پرداخت این مبلغ پیشنهاد کردیم و خواستیم حتماً این پول را پرداخت کنند.

وی با اشاره به شعار همیشگی فیفا خاطرنشان کرد: شعار فیفا این است که فوتبال از سیاست جداست. ما شفاف صحبت کردیم و فیفا این مطلب را کاملاً قبول داشت. آن‌ها هم به دنبال راهکاری هستند تا طی دو هفته آینده، خبر قطعی را بدهند و راهی برای پرداخت این پول پیدا کنند. توقع‌مان را خیلی شفاف در میان گذاشتیم و امیدوارم با حل مشکلات، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها بتوانند حق خود را دریافت کنند.
 
منبع: تسنیم