جشن میلاد حضرت موسی بن جعفر (ع) در حرم رضوی برگزار شد
رضا نوایی

به گزارش شهرآرانیوز، در دهمین روز ماه ذیحجه آفتاب لطف کرامت بر زمینیان تابید و پنجره هدایت یک بار دیگر گشوده شد و هفتمین وصی خاتم؛ الهام بخش صبوری، شکیبایی و بردباری امام موسی بن جعفر (ع) دیده بر جهان گشود و زائران حریم قدسی رضوی به یمن این میلاد فرخنده به محضر امام مهربانی‌ها مشرف شدند.

ویژه برنامه جشن میلاد امام موسی بن جعفر (ع) به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

{$sepehr_key_2323} 
در این مراسم گروه گلدسته‌های حرم با اجرای برنامه پرداختند و شعرخوانی مصطفی جلیلیان مصلحی؛ شاعر آئینی اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در ادامه این مراسم ذاکر و ستایشگران اهل بیت (ع)؛ هادی الهی در مدح امام موسی بن جعفر (ع) مدیحه سرایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در این مراسم گفت: پیشوای هفتم شیعیان از عابدترین، زاهدترین، فقیه ترین، سخی‌ترین و کریم‌ترین مردم زمان خود بود.

وی تصریح کرد: آن حضرت در عبادت بسیار سختکوش بودند به همین خاطر به «عبد صالح» معروف شدند. ایشان شب‌ها نمازهاى نافله را به جا مى آوردند و تا سپیده صبح به نماز خواندن ادامه مى دادند و هنگامى که وقت نماز صبح فرا مى رسید، بعد از نماز شروع به دعا و انجام تعقیبات نماز می‌پرداختند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به مناسبت‌های ماه ذیحجه بیان کرد: عید غدیر مهمترین مناسبت این ماه است، اما نزول آیه‌های تطهیر و مباهله نیز در این ماه صورت گرفته است که هر کدام از این مناسبت‌ها عید بزرگی محسوب می‌شود.