بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان رضوی پرداخت شد
مریم  احمدی

احمدرضا مدبرنیا در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: امسال حجم پرداخت عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی بیان کرد: طی سه ماه نخست امسال از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است؛ در صورتی که در مدت مشابه سال قبل این مبلغ ۶۲۶۵ میلیارد ریال بوده است.

{$sepehr_key_2404}

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏ها و دهیاری‌ها راه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده، گفت: عوارض دریافتی در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفا جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌شود. در واقع تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمد‌های مالیاتی، رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستا‌ها و شهر‌ها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب‌العلاج و افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خارج از روستا‌ها و شهر‌ها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت ایفا کرده است.