تیم ملی والیبال نیاز به مربی خارجی دارد | معروف و عبادی‌پور به دلیل حضور عطایی به تیم ملی نیامدند
هیوا سمیعی

حسن ثانیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال عنوان کرد: متاسفانه تمام شواهد و قرائن بر علیه تیم ملی والیبال است. انتقادات نیز بر این نتایج و عملکرد وارد است.

وی افزود: باید پیش از آغاز لیگ ملت‌ها، کادرفنی ما به نقاط ضعف تیم ملی به خصوص در پست پاسور و دریافت‌کننده قدرتی دست پیدا می‌کرد. بهروز عطایی باید در پست پاسوری ۵ تا ۶ بازیکن را به اردو‌های تیم ملی دعوت می‌کرد. وقتی در یک پست ضعف داریم باید به نفرات بیشتری میدان داد و آزمون و خطا کرد و آن بازیکنی که عملکرد بهتری دارد را دعوت کرد.

{$sepehr_key_2658}

کارشناس والیبال ایران گفت: همچنین بازیکنان را باید در اردو حفظ می‌کردیم. به عنوان مثال تیم‌های هلند، لهستان و ایتالیا با دو تیم در لیگ ملت‌ها بازی می‌کردند. یک تیم آنان در لیگ ملت‌ها بازی می‌کرد و تیم دوم آنان در کشورشان در اردوی تمرینی باقی مانده بود و با توجه به نیاز سرمربی در هر هفته یک یا دو بازیکن حذف و یا جایگزین می‌شدند. تیم ملی نیز با این مشکلاتش باید یک تیم دیگر در ایران تشکیل می‌داد تا بازیکنان در اردو باقی بمانند.

عطایی از مربیان ایرانی مشاوره نمی‌گیرد

وی یادآور شد: نکته دیگر عدم مشورت‌ناپذیری بهروز عطایی در جریان مسابقات از مربیان ایرانی بود. در سرعت و پایپ خط دفاعی ضعیفی داشتیم. تیم‌های مقابل ما را آنالیز کرده بودند و تمام حملات رقبا از روی نقط ضعف تیم ملی صورت می‌گرفت. بهروز عطایی باید چند مربی را مدنظر قرار می‌داد و در کوران مسابقات نظرات آن مربیان را هم جویا می‌شد.

عطایی باید تا بازی‌های آسیایی حفظ شود

کارشناس والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا موافق کنارگذاشتن بهروز عطایی است یا خیر، تصریح کرد: با توجه به اینکه فقط ۲ ماه تا بازی‌های آسیایی زمان داریم موافق کنار گذاشتن عطایی از تیم ملی نیستم، اما باید کادرفنی تیم ملی ترمیم شود و چند مشاور و کمک‌مربی باید به تیم ملی اضافه شوند.

پس از بازی‌های آسیایی یک مربی خارجی با دانش استخدام کنیم

ثانیان گفت: در این بازه زمانی ۲ ماهه هر مربی دیگری بیاوریم زمان را از دست خواهیم داد و شاید نتیجه هم کسب نکنیم، اما پس از بازی‌های آسیایی باید یک مربی با دانش و با سبک خارجی به تیم ملی بیاوریم.

وی ادامه داد: بازیکنان ایران به حد لیگ جهانی رسیده‌اند، یکی از دلایلی که عبادی‌پور و معروف تمایلی برای حضور در تیم ملی ندارند این است که خود را از کادرفنی تیم ملی بالاتر می‌بینند. اگر قرار است تمام پتانسیل والیبال ایران جمع شود باید مربی با دانش و با سبک خارجی برای تیم ملی استخدام کنیم.